Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Butik i Stockholm som fixar vintage?

Diskussion i 'Vintage' startad av SSL, 24 juni 2014.

1. SSL
    Trådstartare

SSL Friends of KS

Från:
    Blåkulla
    Nu tar jag upp en fråga som redan ställts massor av gånger. Men jag skulle precis iväg till Farfars Klocka på Söder och gled in på hemsidan nu. "sommarstängt till mitten av augusti". Fan jag hade ju planerat.

Vet att det ska finnas nån mer välkänd vintagefixare i Stockholm, men minns inte butiken. Och tänkte även fråga om det kanske finns fler?

2. Marckus

Marckus Präst

Från:
    Stockholm
    Werner ABC på hornsgatan står väl i paritet med farfars. Föredrar dock farfars

3. SSL
    Trådstartare

SSL Friends of KS

Från:
    Blåkulla

Juste, tack. Nån speciell anledning? Vet att jag valde Farfars pga någonting som sagts här, men minns inte vad det var. Kan ha varit att han som äger ABC inte alltid var världens roligaste att ha att göra med. Men minns inte som sagt.

4. Marckus

Marckus Präst

Från:
    Stockholm
    Farfars har för mig blivit billigare och har alltid gladeligen tagit emot mina klockor. Givetvis är det beroende på klocka, men exempelvis kostar nyare omega-modeller lika mycket att serva hos werner som hos AD. Vintageklockor är inte lika blodigt. Sväng förbi och hör vad han säger!

5. SSL
    Trådstartare

SSL Friends of KS

Från:
    Blåkulla

A tänkte göra det. Tack igen

6. marconimotet

marconimotet Borgare

Från:
    Stockholm
    Vill ge tummen upp för Werner ABC.
    Både trevlig och skicklig.

hook och jakob.dala gillar detta.
  7. SSL
    Trådstartare

SSL Friends of KS

Från:
    Blåkulla
    Semesterstängt 6/7

8. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Inte det billigaste alternativet kanske, men Rob E tar ju även hand om vintage.

9. David74

David74 Bonde

Från:
    stockholm
    Var förbi farfars idag. De hade egentligen stängt men de var där och städade så de tog emot min klocka. Får tillbaka den i september.

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Micce gillar detta.
  10. SSL
    Trådstartare

SSL Friends of KS

Från:
    Blåkulla
    Haha vilken flax.

11. Untitled

Untitled Bonde

Vilken tur. Var där med två automatiska Omega i maj och då tog han inte in automatiskt på service förens i augusti.. Däremot bytte han ett par delar i den ena klockan på ett par dagar för en struntsumma vilket fick den att fungera. Fick riktigt bra vibbar och kommer att serva där när det är dags i höst.