Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sista chansen att rösta! Röstningen stänger 23:59 idag.

Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Byta armband på SMP

Diskussion i 'Diskussion' startad av Beastie, 12 juli 2013.

1. Beastie
    Trådstartare

Beastie Mr Cowbell

Äger ingen smp just nu men har tidigare gjort det. Har börjat fundera på SMP igen, kanske den nya modellen.

Men, jag är inte jätte förtjust i armbandet till smp, är det någon som vet om något av omegas andra metallarmband på 20mm passar, tex någon av dessa?
    [​IMG][​IMG]

Nån som provat?

2. RDFG

RDFG Stadsbo

Från:
    Värmland
    Jag vet att min speedmasterlänk (som jag tror din övre bild föreställer) inte passar på min SMP. Tråkigt men sant :( Hålen i luggarna sitter inte på samma ställe i förhållande till hålen i länken.

3. Beastie
    Trådstartare

Beastie Mr Cowbell

Bilderna är från ofrei.com
    Första bilden heter bara omega bracelet. Andra är en seamaster länk som skall passa 2254 den äldre varianten av smp med 1120 verket och svärdvisare. Man tycker väl att den borde passa.?

4. Wollen

Wollen Barfly

Vill minnas att cab hade ett Omega seamaster-gummi till sin SMP(?) men då behövde bandstiften bockas till för att passa.

5. cab

cab Friends of KS

Det var Planet Ocean gummi som jag hade på min SMP och det passade inte rakt av iaf.

Bild nummer 2 ska passa på smp, samma länk som sitter på:

6. Wollen

Wollen Barfly

Så var det ju, kunde enkelt kollat på min handled och fått svaret... :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

cab gillar detta.
  7. Per

Per Björklövens finest

1610/930 borde funka utan problem.

8. RDFG

RDFG Stadsbo

Från:
    Värmland
    Vilken smp är det du menar att det ska passa på? En blå bond eller den äldre med svärdvisare?

9. Rico

Rico Stadsbo

Originalarmbanden på Bond samt svarta med svärdsvisare kan byta plats med varandra utan problem. Tror de har samma boett. Armbandet med ref 1610/930 hör till svärdsvisar-smp (t ex 2264.50, 2254.50).

10. Beastie
    Trådstartare

Beastie Mr Cowbell

När jag lekte med tanken var det att byta armband på den nya smp med keramisk dykring.

11. Jokkmokkswe

Jokkmokkswe Lappskojsaren

Från:
    Sthlm
    Original länken ser skit ut fast bärs likt en kung, byt ej ut den !

Camo00 gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield