Laddar...
Nymans Ur 1851

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Byta krona i sdgm003

Diskussion i 'Hemslöjd, modd och fix' startad av MrJazze, 30 juli 2016.

1. MrJazze
    Trådstartare

MrJazze Bonde

Från:
    Västmanland
    Hej!
    Stod i valet och kvalet mellan sdgm003 och sarx035, valet föll på den förstnämda på grund av dess vackra tavla. Dock så gillar jag kronan bättre på sarx och skulle gärna vilja byta till en sådan. Är det någon som har koll vilken kona som skulle kunna passa samt vart man kan hitta en sådan, kanske kan kronan från sarx passa om jag har tur?

Mvh
    Andreas

2. Psykel

Psykel Präst

Från:
    Sollentuna
    Vore rimligt att SARX-kronan borde passa. Kan inte garantera nåt, dock. Fast personligen skulle jag behålla originalkronan. Äkta onyxinlägg, classy! Tycker dock att SDGM001 är strået vassare, med den vita/silvriga tavlan och blå sekundvisare.

3. MrJazze
    Trådstartare

MrJazze Bonde

Från:
    Västmanland
    Personligen har jag lite svårt med den cremfärgade sdgm001, tycker att sarx033 faller mig bättre i smaken. Dock tycker jag det blir för mkt kalle anka med de blå visarna och gillat bättre att enbart ha blå sekund som sdgm001. Båda faller dock bort eftersom jag är på span enfter en sbgh001 som för övrigt har blå sekundvisare.
    Vad det gäller kronan så kanske det är en vanesak och förtjänar en chans till.

/
    Andreas

4. Lekman

Lekman Torpare

Står själv och väljer mellan SARX035 och SDGM003, även den lite billigare SARB033 är med på sitt hörn.
    Vad tror ni, kommer man tröttna på SARX helsvarta urtavla?

Sarx035:
    +Snyggare krona
    -Tråkigare urtavla

Sdgm003:
    +Mer levande tavla
    -Enligt mig fulare krona.

Sarb033
    +Priset
    -Priset

Här är bilder på SARX, SDGM, SARB i samma ordning.
    [​IMG] [​IMG]

5. SSL

SSL Friends of KS

Från:
    Blåkulla
    En Sarx035 under 40mm hade suttit riktigt fint.

Lekman gillar detta.
  6. Lekman

Lekman Torpare

Ja jag såg precis några bilder med sarxen på armen. Den är rätt stor faktiskt. 40.8 enligt Seiko själva. Jag är dock ganska lång (191) så tror kanske det kommer bli ok ändå. Den är ju ruggigt snygg

7. SSL

SSL Friends of KS

Från:
    Blåkulla
    Är nog en smaksak också, samt är lug till lug viktigt också hur den sitter o känns.

Lekman gillar detta.
  8. Lekman

Lekman Torpare

yes. Vad tycker du om urtavlan på SARX kontra SDGM?

9. SSL

SSL Friends of KS

Från:
    Blåkulla
    Aldrig sett dom irl så svårt att säga. Men har själv en Sarb033 påväg hem från Japan. Inte den snyggaste på bild av dom tre men bäst storlek för mig. Samt att den blivit hyllad oändliga gånger så bara måste testa den.

10. Lekman

Lekman Torpare

Håller helt klart med om att bilden jag länkade inte gör den rättvisa. Jag har endast sett sarben irl och den är oerhört fin, tro mej den ser bättre ut än på bilden!
    Storleken är det som gäckar mej. Precis som du sa så hade en sarx i 39mm varit perfekt!

SSL gillar detta.