• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Byte Rolex DJ mot Omega Aqua Terra

Hej
Vänder mig återigen till kunnigt klockfolk när man börjar bli sugen på en klocka. Jag köpte en Rolex datejust 1603 i fint skick här på forumet för inte så länge sedan. Jag är mycket nöjd med den klockan men blev plötsligt jättesugen på en Omega Aqua Terra från 2006 (42 mm vit urtavla). Har hört mig för med säljaren med Omegan och han kanske är sugen på ett byte rakt av. Min fråga är såklart om det är en bra affär? hans klocka är fullset, vilket min inte är. Båda är i bra skick. Alla åsikter accepteras :)
 

cab

Audemars
2-Faktor
Jämför vad beg-priserna är båda klockorna vs skick, fullset m.m(sök på KS, blocket, C24). Därefter kan du avgöra om det är ett bra byte rakt av.
 

daveid

Cartier
2-Faktor
Servicehistorik? Omegan ligger klart lägre i pris. Är omegan komplett, är den servad nyligen med kvitto? Om så är fallet och din datejust säljes head-only så bör du kräva kanske 2-4k åt ditt håll, om din datejust är komplett med länk och i bra skick, bör du kräva runt 6-10k mellan är min icke-professionella åsikt. Även om det är väldigt svårt att säga något utan bilder och utan mer info.
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Hej
Vänder mig återigen till kunnigt klockfolk när man börjar bli sugen på en klocka. Jag köpte en Rolex datejust 1603 i fint skick här på forumet för inte så länge sedan. Jag är mycket nöjd med den klockan men blev plötsligt jättesugen på en Omega Aqua Terra från 2006 (42 mm vit urtavla). Har hört mig för med säljaren med Omegan och han kanske är sugen på ett byte rakt av. Min fråga är såklart om det är en bra affär? hans klocka är fullset, vilket min inte är. Båda är i bra skick. Alla åsikter accepteras :)
Tänk dig för bara. Detta kommer att inträffa igen och igen. Du kommer att vara sugen många gånger - hade hållt fast vid Rolexen. Du kommer att sakna den...
 
Tack för input
Ska komma med lite adderad info och se om era åsikter står fast. Min Rolex är från 69-70 okänd servicehistorik men trycktestad med bra resultat för ett par år sedan. Fint skick både vad gäller länk (som är original) och klocka som är original. Inget cert eller box men vet såklart att den är äkta. Omegan är fullset i mycket bra skick samt servad för 3 år sedan, enligt säljaren en ovanlig big sizemodell. Därför har jag svårt att hitta någon motsvarighet till den på begmarknaden och har svårt att värdera den
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Byt om det känns rätt. Går ju alltid att hitta en annan DJ om du ångrar dig. Det ingår i klocksvängen att ångra sig. Har svårt att yttra mig om marknadsvärdet på Atn. En tidig modell. Värd ca 20 skulle jag tro. Kanske mindre?
 
Topp