• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ca 20 000 över. Vad köpa?

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Wooho!

Fick just veta att det inom en snar framtid kommer en slant in på klock kontot. Men vad ska det gå till?
Tittat en hel del på en Omega Speedmaster broar arrow (lånad bild)
s42mo1.jpg

Som man kan hitta för ca 20-25000
Men vad mer kan man hitta i den prisklassen?

En datejust är lite för liten tycker jag, tyvärr för annars hade det vart ett bra förslag.
Så..
Minst 40 mm
Krono eller dykare
Automatisk eller manuell
Gärna med en kul/intressant historia

Kom med förslag!

//Filip
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Wooho!

Fick just veta att det inom en snar framtid kommer en slant in på klock kontot. Men vad ska det gå till?
Tittat en hel del på en Omega Speedmaster broar arrow (lånad bild)
s42mo1.jpg

Som man kan hitta för ca 20-25000
Men vad mer kan man hitta i den prisklassen?

En datejust är lite för liten tycker jag, tyvärr för annars hade det vart ett bra förslag.
Så..
Minst 40 mm
Krono eller dykare
Automatisk eller manuell
Gärna med en kul/intressant historia

Kom med förslag!

//Filip
Enkelt. Ligger en sbdx012 på k&s. Inget att tveka på.
 

azcii

Patek
2-Faktor
Broad Arrow tror jag inte du blir missnöjd med, tidlös design, fin tavla och urläckra visare. Önskar ibland att jag hade en sån istället för min speedypro.
 

azcii

Patek
2-Faktor
Även såklart tänk på en Speedmaster pro. Den är ju ändå "moon watch".. Alla dessa va..
Ja, precis, vilket också är anledningen till att jag valde 3570.50 före 3572.50, för att vara så nära originalet som möjligt.

Men en glas baksida för att kunna se det dekorerade cal 1863 urverket in action vore också riktigt nice, samtidigt som du har hesalit framsida. Tror dock 3572.50 ligger lite högre i pris nu, någonstans runt 30 kanske.
 

Randel

Cartier
Tudor Black Bay hittar du ju inom din budget begagnad, och jag vill även slå ett slag för Longines Legend Diver. Rob. Engström gav mig ett väldigt bra pris på en sådan för något år sedan och jag tycker den är grymt prisvärd.
DSC_5785.jpg
 

Rookien

Panerai
Hade det inte vart för att du tycker 36 mm är lite för litet så, oysterquartzen eller explorern som finns på KS köp&sälj.
Annars, Tudor BB.
 

PCB

Audemars
fattar inte varför folk skriker ,black bay hela tiden tudor kommer på tal? visst dom passar kanske bättre in i TS budget
men,, tudor har så många andra fina modeller ,som inte känns som "nästan en sub"

kolla på en beggad tudor grantour istället!
bara min åsikt;)
 

M021

Rolex
2-Faktor
våga vägra automatiskt, ;) UTC Skydiver. Perfekt klocka om du har lite pengar över till något oplanerat i min mening
 
Topp