• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Camel Trophy Watches Tråden...

The Bat

Omega
Värt att laga/serva?
Har en Camel Professional Cronograph som legat typ 15 år.
1. Timvisaren visar nästan en halvtimme för mycket i förhållande till minutvisaren.
2. Den byter datum vid klockan 03.
3. När jag ska flytta visarna med hjälp av kronan känner jag att det "hackar" i vissa lägen.

Ja, ni ser...en del att arbeta med....värt att laga eller ska den ligga kvar i skåpet och samla damm?

Vet inte vad dessa klockor är värda men det här är en numrerad edition.....
 

Capital

Cartier
Har fått ärva en Camel av min far. Tyvärr finns han inte här för att kunna svara på frågor. Har letat lite i denna tråd och på nätet men inte hittat exakt samma modell. Ser att @Affe har en snarlik i sin intropost men vit och med kronan klockan 5. Min har kronan klockan 3 och svart tavla. Minns när pappa köpte den och att det var en stor sak för honom. Han var bilentusiast men tror även att han lockades av äventyrsandan som omgärdade tävlingen. Själv har jag bytt batteri och rem. Nu uppskattar jag den mycket, det känns bra att ta den på sig och den får ofta komma ut ur klocklådan.
Någon som vet något om min modell? Vilket år den kan vara från?
Bezelen har svart patina. Var det så den tillverkades eller har det tillkommit av dagligt bruk?
 

Bilagor

  • DE626CA9-11F9-4966-A70B-6AA7C71BDE22.jpeg
    DE626CA9-11F9-4966-A70B-6AA7C71BDE22.jpeg
    608.1 KB · Visningar: 34
  • C7C37705-75D0-4FA6-8428-C235C53D3951.jpeg
    C7C37705-75D0-4FA6-8428-C235C53D3951.jpeg
    661.4 KB · Visningar: 33

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Har fått ärva en Camel av min far. Tyvärr finns han inte här för att kunna svara på frågor. Har letat lite i denna tråd och på nätet men inte hittat exakt samma modell. Ser att @Affe har en snarlik i sin intropost men vit och med kronan klockan 5. Min har kronan klockan 3 och svart tavla. Minns när pappa köpte den och att det var en stor sak för honom. Han var bilentusiast men tror även att han lockades av äventyrsandan som omgärdade tävlingen. Själv har jag bytt batteri och rem. Nu uppskattar jag den mycket, det känns bra att ta den på sig och den får ofta komma ut ur klocklådan.
Någon som vet något om min modell? Vilket år den kan vara från?
Bezelen har svart patina. Var det så den tillverkades eller har det tillkommit av dagligt bruk?
Fin klocka! Och vad fint att du använder den igen. Helt rätt, en sådan cool klocka ska användas och inte ligga i en låda 😃

Kan tyvärr inte säga så mycket om modellen, men hade en likadan som jag servade och använde ett tag. Coola klockor helt klart!
CFB5BDB5-074E-4FAC-98B2-866079F423E5.jpeg
 

Capital

Cartier
När jag bytte band på min klocka la jag märke till att bandstiften var väldigt böjda. Min första reaktion var att de var slitna så jag bytte ut dem för att inte riskera att de lossnar. Efter band bytet ser jag nu på min att läderbandet går emot boetten. Är bandstiften böjde avsiktligt och jag behöver inte oroa mig för att de ska ramla av och på så sätt få en bättre passform mellan boett och rem?
 

Robbanc76

Cartier
Har fått ärva en Camel av min far. Tyvärr finns han inte här för att kunna svara på frågor. Har letat lite i denna tråd och på nätet men inte hittat exakt samma modell. Ser att @Affe har en snarlik i sin intropost men vit och med kronan klockan 5. Min har kronan klockan 3 och svart tavla. Minns när pappa köpte den och att det var en stor sak för honom. Han var bilentusiast men tror även att han lockades av äventyrsandan som omgärdade tävlingen. Själv har jag bytt batteri och rem. Nu uppskattar jag den mycket, det känns bra att ta den på sig och den får ofta komma ut ur klocklådan.
Någon som vet något om min modell? Vilket år den kan vara från?
Bezelen har svart patina. Var det så den tillverkades eller har det tillkommit av dagligt bruk?
Den borde vara tillverkad runt 1990
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor


Borde funka med ett vanligt bandstiftsverktyg! Har för mig att jag fått bort mina sköldar som sitter på mina klockor med detta verktyg! annars får jag återkomma när jag kommer hem och kollat läget...

Skärmbild Camel.png

5c86534a74d23.jpeg


Kanske missförstod dig, men på mina så har bandstiftet suttit som vanligt. Men det känns som att du inte har något att förlora. Ta en tång och knipsa av stiftet, visserligen så kanske du får en ett natoband. Men jag ska kolla upp det som sagt när jag kommer hem.

Skärmbild camel 1.png
 
Senast ändrad:

ArtVandelay

Panerai
2-Faktor
Borde funka med ett vanligt bandstiftsverktyg! Har för mig att jag fått bort mina sköldar som sitter på mina klockor med detta verktyg! annars får jag återkomma när jag kommer hem och kollat läget...

Skärmbild Camel.png

5c86534a74d23.jpeg


Kanske missförstod dig, men på mina så har bandstiftet suttit som vanligt. Men det känns som att du inte har något att förlora. Ta en tång och knipsa av stiftet, visserligen så kanske du får en ett natoband. Men jag ska kolla upp det som sagt när jag kommer hem.

Skärmbild camel 1.png
Tackar! Ja det är stiftet i skölden jag menar. Har redan knipsat av bandet men får väl ge mig på stiftet också och hoppas på att det går att klämma in ett vanligt sen.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Tack! Jag löste det precis, se ovan. Mitt stift var bara en lång stålbit utan flex i ändarna, men jag fick bort det med lite våld och satte dit ett nytt

Hehe…jag såg det, medans jag tog bilder och grejade med klockan så slängde du in inlägget!

Var ju bra att du fick bort stiftet/stålbiten, får hålla tummarna att den tickar igång när du har bytt batteri!
 

Capital

Cartier
Har varit en tur till island och efter en titt i klocklådan föll det sig naturligt att camelen skulle få följa med det var ju ändå en roadtrip med 4x4 som stod på schemat. Dessutom har klockan varit på ön tidigare dock runt min fars handled. Efter att bokat en hyrbil och lagt till för 4x4 stegar jag ut från ankomsthallen bort mot hyrbilsfirman för att konstatera att hyrbilen vi fått inte matchar klockan, Suzuki vitara… turkos…hybrid😬😂 ganska långt ifrån en kittad range Rover. Frågar hyrfirman om det går att uppgradera det skulle gå att lösa men till en hutlös kostnad (9 dagar med vitaran kostar redan 17000). Så det var bara att svälja stoltheten och köra ut på vägarna. Får så hör i efterhand medge att bilen fungera helt ok men pga hybridlösningen fick vi inte göra några river crossings. Summerat var det dock en härlig resa och camelen kändes rätt. Ända gången den inte fick följa med var när vi bada i varma källor. Då fick en citizen though vikariera.
Island var en härlig ö med fantastisk natur. Även om Vitaran inte var så spektakulär så fanns det var många andra fina ekipage.
IMG_2893.jpeg
IMG_2952.jpeg
IMG_2978.jpeg
IMG_3077.jpeg
IMG_3080.jpeg
IMG_3123.jpeg
IMG_3166.jpeg
IMG_3167.jpeg
IMG_3157.jpeg
IMG_3204.jpeg
IMG_3214.jpeg
IMG_3221.jpeg
IMG_3212.jpeg
IMG_3219.jpeg
 

240snusit

Panerai
IT'S TIME TO RISE UP PEOPLE!
6E08D156-6613-41E6-8988-6A447875A1B1.jpeg
85E52850-4654-4623-9418-903C05F3B920.jpeg

Jag är trött på att vara tystad, jag är trött på klockindustrins förtryck av sanningen - i en vecka nu har jag varit berikad av denna klocka som jag hittade den för 100kr på loppis i Söndags. Jag har haft så oforskämt kul med den att jag har lurat mig själv till att skämmas för min tydligt uppvisande av "dålig smak" och att jag ha en "skit ciggarettklocka" på mig men NEJ - det är lögner som Richemonts och Swatch Groups Secret Intelligence Division som tryckt in i dig; det är dags att vakna upp och möta sanningen - Camel Trophy är fan svinnajs och jag är trött på att vara ett blint får i den Rolex-sugande massan; jag är en sann individ och vet vad jag vill ha... och det enda svaret på det är mer Camel Trophy. Skicka inte hjälp, jag har aldrig varit lyckligare i klockväg tro det eller ej.

Här är lite mer fotobevis på klockans genuint najs finish. Nämnde jag att den klarade trycktest bra och klarar bad som om den vore en delfin? Wake up sheeple, sälj Rolexen och investera i något genuint i stället... "Camel, where the action is" ✌️😎
485DC06F-D1D2-48FC-B774-6AACE57AEC04.jpeg
C1026DED-A4BF-45A0-B2DD-981F4B742787.jpeg
0409196B-5933-4FDF-A6E0-4A537C9BB2B9.jpeg
62EAD694-94E0-48B2-90A6-5D51E7B701A4.jpeg
9156BFC3-79EA-40C2-A2D6-B0DAFA67A30C.jpeg

Det är dags att vi enar oss mina kamrater; det är dags att ta till kamp, för att kämpa för vår sanning och frihet - storheten av Trophy-klockorna skall vetas av och aktivt kännas på forumet; vi kan inte stänga ögonen längre och det finns tillräckligt med NOS Trophy klockor på Ebay för kaffepengar till oss alla!!! Huzzah!!!

(På riktigt dock dom här är fan fett najs så jag skulle rekommendera att testa en om du hittar på loppis)
 

Rooster91

Panerai
IT'S TIME TO RISE UP PEOPLE!
6E08D156-6613-41E6-8988-6A447875A1B1.jpeg
85E52850-4654-4623-9418-903C05F3B920.jpeg

Jag är trött på att vara tystad, jag är trött på klockindustrins förtryck av sanningen - i en vecka nu har jag varit berikad av denna klocka som jag hittade den för 100kr på loppis i Söndags. Jag har haft så oforskämt kul med den att jag har lurat mig själv till att skämmas för min tydligt uppvisande av "dålig smak" och att jag ha en "skit ciggarettklocka" på mig men NEJ - det är lögner som Richemonts och Swatch Groups Secret Intelligence Division som tryckt in i dig; det är dags att vakna upp och möta sanningen - Camel Trophy är fan svinnajs och jag är trött på att vara ett blint får i den Rolex-sugande massan; jag är en sann individ och vet vad jag vill ha... och det enda svaret på det är mer Camel Trophy. Skicka inte hjälp, jag har aldrig varit lyckligare i klockväg tro det eller ej.

Här är lite mer fotobevis på klockans genuint najs finish. Nämnde jag att den klarade trycktest bra och klarar bad som om den vore en delfin? Wake up sheeple, sälj Rolexen och investera i något genuint i stället... "Camel, where the action is" ✌️😎
485DC06F-D1D2-48FC-B774-6AACE57AEC04.jpeg
C1026DED-A4BF-45A0-B2DD-981F4B742787.jpeg
0409196B-5933-4FDF-A6E0-4A537C9BB2B9.jpeg
62EAD694-94E0-48B2-90A6-5D51E7B701A4.jpeg
9156BFC3-79EA-40C2-A2D6-B0DAFA67A30C.jpeg

Det är dags att vi enar oss mina kamrater; det är dags att ta till kamp, för att kämpa för vår sanning och frihet - storheten av Trophy-klockorna skall vetas av och aktivt kännas på forumet; vi kan inte stänga ögonen längre och det finns tillräckligt med NOS Trophy klockor på Ebay för kaffepengar till oss alla!!! Huzzah!!!

(På riktigt dock dom här är fan fett najs så jag skulle rekommendera att testa en om du hittar på loppis)
Shit den där va verkligen råtuff, du hade bra tur o hitta en för de priset!
 

240snusit

Panerai
Shit den där va verkligen råtuff, du hade bra tur o hitta en för de priset!
Tack så mycket! Jag tycker det med, men eftersom jag var en riktig kedjerökare av rang förr i tiden (men varit rökfri sen nyår 2019) och jag rökte mycket Camel tycker jag att jag var förtjänt av en "Trophy" för att jag hållit mig i kragen, så jag väljer att se detta som en liten nyck av ödet som ville ge ge mig en klapp på axeln :)
 
Topp