• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Cartier Santos Carrée 2960 stål - servad

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Pris
54000
Returpolicy
Enl. överenskommelse
Bilder Skickat
  1. Ja
Efter lång betänketid har jag tagit beslutet att sälja min Cartier Santos. Köpt hösten 2020 med då okänd servicehistorik och därefter servad hos Cartier på Smålandsgatan i Stockholm i maj-juni 2021.

Skitch-bild.jpg

Klockan är i överlag gott skick med spår av användning. Länk och boett har så vitt jag kan se ej polerats. Länken är skarp och boett likaså. Värt att notera är boetten som har en vad jag misstänker importstämpel på vänster sida (se bild). Glasringen har i min ägo ej polerats, däremot under service fick den en enklare puts (shining som Cartier kallade det..). Det har dock uppstått repor/"swirls" efter användning. Tavlan är i emalj, felfri utan krackeleringar och original. Alltså ej servicetavla. Dem gamla visarna ersattes under service med nya, likadana.

Service gjordes i min ägo 2021 och fungerar utan anmärkningar. Jag vill poängtera att Cartier skrev fel modellnamn på servicekvittot, men serienumret stämmer överens, i fall man undrar varför det står "Santos Ronde..." Klockan säljs watch-only, medföljer gör servicekvitto, extra länkbit samt en servicepouch från Cartier. Länken är i nuläget anpassad för en handled på ca 16,5-17. Låset har två justeringshål.

F2F-affär i Stockholm är möjligt efter uppvisande av tidigare referenser, annars skickas klockan efter mottagen betalning enligt överenskommelse.

Referenser har jag gott om och dessa finner ni här: North

Vid frågor är jag ett PM bort.
Allt gott!
IMG_9977.jpeg

IMG_9988.jpeg
IMG_9990.jpeg
IMG_9991.jpeg
IMG_9992.jpeg
IMG_9994.jpeg
IMG_9996.jpeg
IMG_9987.jpeg
IMG_1448.jpeg
IMG_1364.jpeg
IMG_1169.jpeg
Skitch-bild 2.jpg
 
Senast ändrad:
Topp