• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

Helt med på det. Lockar med en dykare i guld iom att det är så "fel". Vill egentligen ha 35 med tavla från 38.

/B
Han använt min som beater, och den tar lite lagom misshandel rätt bra. Upphöjda ringen mellan glaset och vridringen tar upp smällar rätt bra. Däremot finns det bara anilina krokodilband som originalband idag. Höll en sommar på och i salt hav.
 
Vi har en hel del i trådan redan, men en Roadster i guld däremot...

Kom igen, cartiergänget, säg att det inte är en snygg klocka!

Web-Product-5888.jpg
Gillar framifrån, men lite för knubbig för min smak. Åtminstone i de versioner jag sett.

/B
 
Så vad ni säger är att jag behöver en Pasha?

/B
Så ska en tank sitta! + jahapp då behöver man en pasha i guld då…
Ja varför inte. Vet inte om det är fler än jag men ingen av dessa 3 klockor är klockor som jag innan köp sett eller kännt på irl. Alla tre är i stort sett köpta med hjälp av denna tråd, och ingen av dem har gjort mig besviken. En perfekt trippel helt klart!
 
Hemmasnickrat uncle seiko gummi kanske inte är helt ”okey” (bild från google) men tanken på ett gummi till pashan har definitivt slagit mig.
6F30FAEC-0A76-4531-99BF-0F06E6A2D8E0.jpeg
 
Är/blev en klassisk design från Gerald Genta. Återkommer hos en hel del andra tillverkare. Oftast inte i formen av ett dykarur däremot. Harry Winston Ocean finns iaf.
Jaha, då förstår jag bättre. Visste inte om att Genta ligger bakom designen men det kanske jag borde anat. Då är det hans formspråk som tilltalar m a o, kul!
 
Av rent intresse utan intentioner att bjuda på en tank så funderar jag på vad ni tror att den här bör klubbas för nästa helg? Gjorde lite halvhjärtat försök att hitta liknande på c24 men blev inte klokare. Spannet var för brett.

 
Av rent intresse utan intentioner att bjuda på en tank så funderar jag på vad ni tror att den här bör klubbas för nästa helg? Gjorde lite halvhjärtat försök att hitta liknande på c24 men blev inte klokare. Spannet var för brett.

Vågar inte mig på någon gissning men ett utrop på 14' var löjligt. Söktermer som, "extra plate", "f piguet" brukar kunna ge träffar på c24 givet att säljaren vet vad den säljer.
 
Av rent intresse utan intentioner att bjuda på en tank så funderar jag på vad ni tror att den här bör klubbas för nästa helg? Gjorde lite halvhjärtat försök att hitta liknande på c24 men blev inte klokare. Spannet var för brett.

Viklås i 18 k och manuell borde innebära ett värde på en bit över 50 tycker jag.
 
Tillbaka
Topp