• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

Jag tittar lite på en Basculante 2386 på Chrono24. Har ni några tips på vad man kan behöva tänka på eller titta/fråga efter på en sån? Jag kollar bara professionella handlare i Europa.
 
Så nära handledsskott är ju alltid lite kluriga att bedöma storleken på men tycker modellen ser ut att göra sig riktigt bra ”oversize” på din handled.

Behåll! Och använd dina andra Cartier när du behöver eller vill bära något nättare. 😀 Skicket ser ju ut att vara riktigt najs också!
Tack! Just nu är jag sugen på att testa den mindre men om det inte blir så kommer jag nog att behålla den ”stora”☺️
 
Ja, dom är super fina men tycker typ att dom är lite stora för att var en så tokig klocka. Om du förstår vad jag menar.

Har ganska smala handleder också så den ser lite konstig ut på mig tyvärr.
Den lilla modellen på 16,5cm handled
Som en Crash typ

CCE2DEFD-058C-4643-B494-F8E061034A3C.jpeg
 
Det är så mycket snack om Santos och Tank att man lätt kan glömma att det finns andra snygga Cartier. Tror inte det är någon förutom B Wooster och mig som äger en Tonneau. Här har ni en stor och tung CPCP variant.

_7053734.JPG
Mycket bra. Jag har spanat lite på Calibre under dagen. Kan inte bestämma mig om jag gillar den eller inte. Lite för stor är den iaf på 42mm.
calibre-de-cartier-diver-ss01.jpg
 
Jag hade en sådan. Var nöjd med klockan men den kändes inte som en Cartier. Det jag menar att du ska gilla själva klockan utan att förvänta dig några större cartiervibbar som man annars dras till.

IMG_9003.jpeg
Absolut, tycker det finns lite likheter med Drive och Roadster men känns som Cartier bara ville visa att de minsann kunde göra en fläskig dykare.
 
Mycket bra. Jag har spanat lite på Calibre under dagen. Kan inte bestämma mig om jag gillar den eller inte. Lite för stor är den iaf på 42mm.
calibre-de-cartier-diver-ss01.jpg
Uff, känns som en billig modeklocka eller inte alltför genomtänkt mikrodykare. Speciellt det knasfula datumfönstret som jag aldrig förstår varför så många envisas med. Vad fyller det för funktion egentligen? Det är ju inte så fruktansvärt svårt att lista ut att den nionde kommer efter den åttonde...
Nej, Cartier borde hålla sig till det eleganta. Även sportiga modeller som Santos och Pasha är ju tusen gånger elegantare än den där!
 
Uff, känns som en billig modeklocka eller inte alltför genomtänkt mikrodykare. Speciellt det knasfula datumfönstret som jag aldrig förstår varför så många envisas med. Vad fyller det för funktion egentligen? Det är ju inte så fruktansvärt svårt att lista ut att den nionde kommer efter den åttonde...
Nej, Cartier borde hålla sig till det eleganta. Även sportiga modeller som Santos och Pasha är ju tusen gånger elegantare än den där!
Svårt att finna något som helst Cartier-DNA där även om man anstränger sig.
 
Ser ut som en Diesel som lånat pappas kostym.

Riktigt så illa är det inte. Diver byggde på den mindre sportiga modellen, Calibre, som lanserade Cartiers första automatiska in-house verk för standardmodellerna, dvs inte haute horlogerie. Den kom mitt i trenden för stora maskulina klockor och var Cartiers försök att konkurrera i sportstål-segmenten.

_9233485.JPG
_9233483.JPG
_9233482.JPG
_9153418.JPG
_9153421.JPG
_9153416.JPG
IMG_2153.JPG
 
Riktigt så illa är det inte. Diver byggde på den mindre sportiga modellen, Calibre, som lanserade Cartiers första automatiska in-house verk för standardmodellerna, dvs inte haute horlogerie. Den kom mitt i trenden för stora maskulina klockor och var Cartiers försök att konkurrera i sportstål-segmenten.

_9233485.JPG
_9233483.JPG
_9233482.JPG
_9153418.JPG
_9153421.JPG
_9153416.JPG
IMG_2153.JPG
Den varianten såg ju trevligare ut, men datumfönstret är fortfarande rätt illa.
 
Riktigt så illa är det inte. Diver byggde på den mindre sportiga modellen, Calibre, som lanserade Cartiers första automatiska in-house verk för standardmodellerna, dvs inte haute horlogerie. Den kom mitt i trenden för stora maskulina klockor och var Cartiers försök att konkurrera i sportstål-segmenten.

_9233485.JPG
_9233483.JPG
_9233482.JPG
_9153418.JPG
_9153421.JPG
_9153416.JPG
IMG_2153.JPG
Gillar den, modellen ger en lätt vibb av IWC design
 
Blev en Tank Small till frugan som hämtades ut på Nymans i går. Hon blev minst sagt överraskad och nöjd och vi fick ett riktigt bra bemötande hos Nymans. Försökte hitta Cartier band på deras hemsida men kunde inte hitta. Säljs de bara i butik?
 

Bilagor

  • IMG_4479.jpeg
    IMG_4479.jpeg
    348.5 KB · Visningar: 31
  • IMG_4485.jpeg
    IMG_4485.jpeg
    391.8 KB · Visningar: 29
Sugen på ”nya” Tank Must. Det är large som gäller där va? Tyckte Solo Large var alldeles för biffig men har förstått att Musten generellt är nättare.
 
Sugen på ”nya” Tank Must. Det är large som gäller där va? Tyckte Solo Large var alldeles för biffig men har förstått att Musten generellt är nättare.
Kör på large. Även för en finlemmad och konservativ bakåtsträvare som mig skulle den lilla modellen inte vara något alternativ. Måtten är typ någon millimeter mindre än vintage, så det är snarare taveldesignen med större index, fetare brancards och krona, som gör skillnaden i upplevd storlek.
 
Tillbaka
Topp