• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tack, trevligt! Det blev den med ref 1740, ibland benämnd som "Large". Tror det sitter ett ETA 2000-1 i den. Kanske finns mer spännande verk där ute, men man kan inte få allt. Någon hyllade den safirprydda kronan som finns på flera Cartier och jag är beredd att hålla med - inte dumt.
Aha, ok. Jag tycker det finns många kategorier av ur där ute. Just Cartier är ju inte kända för att ha de finaste verken utan det har varit mer fokus på form och därför bryr jag mig inte nämnvärt att min är batteridriven. Speciellt inte när den saknar sekundvisare så man slipper ticken. Safiren i kronan blir ju lite extra kul på guldmodellerna iom att de är äkta safirer då. Själv utökade jag min samling med en Santos i helguld.
 

alex_c

Cartier
2-Faktor
Aha, ok. Jag tycker det finns många kategorier av ur där ute. Just Cartier är ju inte kända för att ha de finaste verken utan det har varit mer fokus på form och därför bryr jag mig inte nämnvärt att min är batteridriven. Speciellt inte när den saknar sekundvisare så man slipper ticken. Safiren i kronan blir ju lite extra kul på guldmodellerna iom att de är äkta safirer då. Själv utökade jag min samling med en Santos i helguld.
Javisst, jag hade den sedvanliga allergin mot kvartsare ett ganska långt tag, men den domnade bort lite när jag fick upp ögonen för Cartiers flora med spännande klockor. Annars hade jag ju inte velat ha din, hehe. Santos i helguld, var det den stora bjässen? En riktig vänsterarmförlängare. Såna vill man ju både ha på sig och bita lite i emellanåt...
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Javisst, jag hade den sedvanliga allergin mot kvartsare ett ganska långt tag, men den domnade bort lite när jag fick upp ögonen för Cartiers flora med spännande klockor. Annars hade jag ju inte velat ha din, hehe. Santos i helguld, var det den stora bjässen? En riktig vänsterarmförlängare. Såna vill man ju både ha på sig och bita lite i emellanåt...
Min är den klassiska från -79. Så rätt liten, 29 mm, men tung. Tyngre än DD.
image.jpg
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Grattis! Galbee xl? Lurat på far min en, riktigt trevlig även om jag tycker den är lite stor.
Tack! Det kommer en hel drös med bilder senare. Själv är jag otroligt nöjd med storleken och jag har haft 29 mm varianten tidigare och denna Santos (32 mm) gillar jag mer. Hela klockan känns väldigt välbyggd i jämförelse och länken är helt fantastiskt.

En av få dressare som jag verkligen uppskattar och denna kommer att rockas hårt till hela garderoben. Favoriten är redan skinnjacka, t-shirt, jeans och sneakers. Den fixar det enligt mig galant!:)
 

agraw

Cartier
2-Faktor
Fått upp ögonen för Cartier och funderat på att skaffa en Tank Solo ett tag och häromdagen beslutade jag mig för att faktiskt börja leta ordentligt. Efter att ha tittat igenom denna tråd så blev ju inte suget direkt mindre... Vansinnigt vackra varianter på Tank som finns därute. När jag väl hittat en så lämnar den troligtvis inte samlingen (och jag är nog inte ensam här att känna så). Lagt upp en köptråd, men ser någon Tank Solo-ägare det här och vill sälja så PM:a gärna.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Fått upp ögonen för Cartier och funderat på att skaffa en Tank Solo ett tag och häromdagen beslutade jag mig för att faktiskt börja leta ordentligt. Efter att ha tittat igenom denna tråd så blev ju inte suget direkt mindre... Vansinnigt vackra varianter på Tank som finns därute. När jag väl hittat en så lämnar den troligtvis inte samlingen (och jag är nog inte ensam här att känna så). Lagt upp en köptråd, men ser någon Tank Solo-ägare det här och vill sälja så PM:a gärna.
Testa innan köp bara, modellen är väldigt kort så det kan kännas ovan på handleden.
 

agraw

Cartier
2-Faktor
Verkar vara lite torka på Tanks på KS-sälj. Någon här som vet vilken handlare som säljer Cartier? Kanske är dom mer populära i typ Italien (vad vet jag)? och att de går att få tag i lättare där.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Verkar vara lite torka på Tanks på KS-sälj. Någon här som vet vilken handlare som säljer Cartier? Kanske är dom mer populära i typ Italien (vad vet jag)? och att de går att få tag i lättare där.

Innan jag köpte min (såld nu) så kollade jag upp priser. Nya vs beg. Det skiljde då inte så mycket och det finns prutmån på den modellen...
 
Topp