• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Funderar på en 2319 - bra, dåligt? Vad sitter det för verk i den?

Storleksmässigt verkar den vara perfekt, varken för stor eller för liten, vad säger ni?
 
Matcha klocka efter kläder? Nä kläder efter klocka
 

Bilagor

  • 16894B28-7507-4E5C-9065-7FAF43A29EC5.jpeg
    16894B28-7507-4E5C-9065-7FAF43A29EC5.jpeg
    408.2 KB · Visningar: 29

Whedda

Rolex
Kanonsnygg - det enda trista är att det känns som att vid minsta haveri (större repor osv) så kan ingen lösa det, samt att reservlänkar inte går att få tag på OEM..
Vet inte om du syftar på Lasring av boett för en vanlig polering skall gå att lösa via Cartier. Angående länkbitar så har jag 3 extra så inget större problem.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Vet inte om du syftar på Lasring av boett för en vanlig polering skall gå att lösa via Cartier. Angående länkbitar så har jag 3 extra så inget större problem.
Inte polering av länk, går inte att polera rätt om de inte kan få av dekorskruvarna på något vis.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Vet inte om du syftar på Lasring av boett för en vanlig polering skall gå att lösa via Cartier. Angående länkbitar så har jag 3 extra så inget större problem.
Inte polering av länk, går inte att polera rätt om de inte kan få av dekorskruvarna på något vis. Om du nu inte har andra generationens länk, där kan man trycka ut skruvarna.
 

Esquared

Cartier
Vet inte om du syftar på Lasring av boett för en vanlig polering skall gå att lösa via Cartier. Angående länkbitar så har jag 3 extra så inget större problem.
Syftar inte på lasrung utan endast re-finnishering, har sett allt från skräckexempel till ”helt-ok” finisheringar, men det verkar svårt då just skruvarna ställer till det.. Har en själv i TT och hoppas inget påtagligt händer ytan :)
 

rgladh

Omega
Hmm, tycker inte bandet var en höjdare till den klockan.. Klockan är dock väldigt trevlig och skulle lätt kunna tänka mig en sån tillsammans med min Carrée. Vad får man dega för en Basculante, på ett ungefär?
För 2390 har C24 ett uppskattat pris på 86’, de som ligger ute landar på runt 100’, förvisso osålda. 2405 har uppskattat pris på 26’. Amsterdam Vintage Watches slog på stora trumman i veckan och sa att 2390 gått upp till 100’. Känns som fantasisummor?
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
För 2390 har C24 ett uppskattat pris på 86’, de som ligger ute landar på runt 100’, förvisso osålda. 2405 har uppskattat pris på 26’. Amsterdam Vintage Watches slog på stora trumman i veckan och sa att 2390 gått upp till 100’. Känns som fantasisummor?
Hoppsan, det var ett jäkla gap - skillnaden mellan referenserna om jag förstår det rätt är mekaniskt kontra kvarts?
 

Gary Coleman

Panerai
2-Faktor
För 2390 har C24 ett uppskattat pris på 86’, de som ligger ute landar på runt 100’, förvisso osålda. 2405 har uppskattat pris på 26’. Amsterdam Vintage Watches slog på stora trumman i veckan och sa att 2390 gått upp till 100’. Känns som fantasisummor?
86k för en 2390! Nu är det väl som att svära i kyrkan om man pratar JLC i en Cartier-tråd, men en Reverso Classique för cirkus 30k känns isåfall som ett rejält kap.
 
Hmm, tycker inte bandet var en höjdare till den klockan.. Klockan är dock väldigt trevlig och skulle lätt kunna tänka mig en sån tillsammans med min Carrée. Vad får man dega för en Basculante, på ett ungefär?
Tja! Synd att du inte gilla bandet. Kanske inte helt rätt men jag trivs och tycker det är lite kul. Det är ju sommar! Då skall man le;-)
För mig är 2390n för stor så jag blev glad över att få slå till på kvartsen. Lite mindre men stor skillnad på min lilla handled. Och nej. Jag betalade verkligen inte 100’ utan mer en rimlig summa i samma härad som de som tidigare sålts här på Ks. DMa om du vill ha exakta siffror…
 

rgladh

Omega
Tja! Synd att du inte gilla bandet. Kanske inte helt rätt men jag trivs och tycker det är lite kul. Det är ju sommar! Då skall man le;-)
För mig är 2390n för stor så jag blev glad över att få slå till på kvartsen. Lite mindre men stor skillnad på min lilla handled. Och nej. Jag betalade verkligen inte 100’ utan mer en rimlig summa i samma härad som de som tidigare sålts här på Ks. DMa om du vill ha exakta siffror…
Just siffran 100’ gällde 2390, men det kanske du var med på? 2405 ligger betydligt lägre.
 

daveid

Cartier
2-Faktor
Vad tycker ni om skicket på den här Santos:en? Lite småsugen på att köpa men har svårt att avgöra, tycker inte riktigt man ser borstningen men det kanske bara är pga dåliga bilder.

1624305502885.png

1624305550367.png
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Vad tycker ni om skicket på den här Santos:en? Lite småsugen på att köpa men har svårt att avgöra, tycker inte riktigt man ser borstningen men det kanske bara är pga dåliga bilder.

1624305502885.png

1624305550367.png
Ser skarp ut i boetten. Länken ser ganska bra ut, men skruvhuvudena ser lite polerade ut på sina ställen, men överlag bra skick tycker jag.
 
Topp