• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

Fredgusta

Panerai
Det var tider när man satt på en sådan Tank från CPCP, för blott en spottstyver i jämförelse med dagens priser. Den låg dessutom osåld här ett tag innan den gick vidare.

B374C47C-597B-4C10-8BAE-B08153587312.jpeg
Jag minns när du hade den ute. Jag funderade på att köpa men väntade för länge... Vilket kap det hade varit. Vad låg den på nu igen, 42k med fullset?
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Var inne på Nymans igår och det var som vanligt en rätt ovärdig upplevelse.
Nåväl, där fick jag beskedet om att de nya monokroma Tank Must-modellerna var limiterade släpp. Min bild efter att ha läst artiklar och sett intervjuer med VD var att dessa skulle leva "tills vidare" men jag kan inte hitta det beskedet. Är det någon som sitter på info här?
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Var inne på Nymans igår och det var som vanligt en rätt ovärdig upplevelse.
Nåväl, där fick jag beskedet om att de nya monokroma Tank Must-modellerna var limiterade släpp. Min bild efter att ha läst artiklar och sett intervjuer med VD var att dessa skulle leva "tills vidare" men jag kan inte hitta det beskedet. Är det någon som sitter på info här?

Jag blev förvånad när Cartier Sthlm uppgav att de var limiterade när jag köpte min. Trodde/tror inte riktigt på det. Men inser att de inte är tillgängliga för köp längre via hemsidan.

Här uppgavs, vid lanseringen, att de ej var limiterade: https://watchesbysjx.com/2021/04/cartier-tank-must-de-cartier.html

Inte hittat någon info i övriga skrivelser som publicerades vid lansering.

Status är mao förvirrad.
 

rgladh

Omega
Var inne på Nymans igår och det var som vanligt en rätt ovärdig upplevelse.
Nåväl, där fick jag beskedet om att de nya monokroma Tank Must-modellerna var limiterade släpp. Min bild efter att ha läst artiklar och sett intervjuer med VD var att dessa skulle leva "tills vidare" men jag kan inte hitta det beskedet. Är det någon som sitter på info här?
Hörde samma från AD när jag var där i lördags. Sa att det varit limiterat men att Cartier inte gått ut med det.
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Jag tycker ödla är helt rätt! Och både mörkbrunt och mörkmörk blått kommer göra sig jäkligt bra! Sen tycker jag att man skippar stygnen på ”kortsidan” mot luggarna för att få känslan av att klocka och band hör ihop. Sen tyckte jag semi-squared var riktigt snyggt men frågan är inte om det blir ”mjukare” och passar klockan bättre med rundad ände!

Med de specsen blev jag fan också riktigt sugen på att beställa ett🙄 jag har varit in där förut och testat lite men har känt att det har varit så många val att jag inte kunnat hantera det, haha

Lizard, nubuck lät kul. Blått känns rätt enligt mig. Gillar söm mellan bandhorn för vintagekänsla.
Tack för Er input. Blev ungefär som planerat, beställde ett. Så nu hoppas jag det går fort.
 
Har länge kikat på en tank men aldrig slagit till. Blev ett besök till Nymans igår och gick därifrån med en Tank Must, stål med vit tavla. Personligen tycker jag den är snäppet bättre än Tank Solo, gillar de mer rundade kanterna. Däremot var jag osäker på storleken, har rätt smala handleder strax under 16cm och tänkte eventuellt en small hade passat. Men den var otroligt liten och satt väldigt obekvämt på handleden. Däremot large var helt perfekt, satt centrerad och mycket mer bekvämt.

Stort plus är även att Cartier erbjuder 8 års garanti och det ingår en gratis service. Exakt vad som ingår i den servicen är lite oklart, tyckte det var svårt att utläsa det på deras hemsida. Men någon som kanske vet bättre?

Bifogar en bild här, nu ser ju klockorna alltid mycket större ut på nära håll men tycker storleken är perfekt😊





DD2D6A6D-B7F3-40C7-AC5B-B6A338F60CBF.jpeg
 

Psykel

Patek
Har länge kikat på en tank men aldrig slagit till. Blev ett besök till Nymans igår och gick därifrån med en Tank Must, stål med vit tavla. Personligen tycker jag den är snäppet bättre än Tank Solo, gillar de mer rundade kanterna. Däremot var jag osäker på storleken, har rätt smala handleder strax under 16cm och tänkte eventuellt en small hade passat. Men den var otroligt liten och satt väldigt obekvämt på handleden. Däremot large var helt perfekt, satt centrerad och mycket mer bekvämt.

Stort plus är även att Cartier erbjuder 8 års garanti och det ingår en gratis service. Exakt vad som ingår i den servicen är lite oklart, tyckte det var svårt att utläsa det på deras hemsida. Men någon som kanske vet bättre?

Bifogar en bild här, nu ser ju klockorna alltid mycket större ut på nära håll men tycker storleken är perfekt😊





DD2D6A6D-B7F3-40C7-AC5B-B6A338F60CBF.jpeg
Tjusigt, grattis! Lite småsugen på den själv... S-modellen är ju mindre än klassiska herrstorleken på 23x30 mm, så håller nog med om att den kanske hade varit lite för liten. L är väl 25x32 eller nåt i den stilen? Tycker det funkar bra, så länge man bär den ovanför handledsknölen och inte rakt på/nedanför som vissa gör.
 

Fredgusta

Panerai
Har länge kikat på en tank men aldrig slagit till. Blev ett besök till Nymans igår och gick därifrån med en Tank Must, stål med vit tavla. Personligen tycker jag den är snäppet bättre än Tank Solo, gillar de mer rundade kanterna. Däremot var jag osäker på storleken, har rätt smala handleder strax under 16cm och tänkte eventuellt en small hade passat. Men den var otroligt liten och satt väldigt obekvämt på handleden. Däremot large var helt perfekt, satt centrerad och mycket mer bekvämt.

Stort plus är även att Cartier erbjuder 8 års garanti och det ingår en gratis service. Exakt vad som ingår i den servicen är lite oklart, tyckte det var svårt att utläsa det på deras hemsida. Men någon som kanske vet bättre?

Bifogar en bild här, nu ser ju klockorna alltid mycket större ut på nära håll men tycker storleken är perfekt😊





DD2D6A6D-B7F3-40C7-AC5B-B6A338F60CBF.jpeg
Grattis! Tycker också den är intressant från ett tekniskt perspektiv. Vore kul att veta vad det står i det finstilta i den där gratis-servicen.
 
Tjusigt, grattis! Lite småsugen på den själv... S-modellen är ju mindre än klassiska herrstorleken på 23x30 mm, så håller nog med om att den kanske hade varit lite för liten. L är väl 25x32 eller nåt i den stilen? Tycker det funkar bra, så länge man bär den ovanför handledsknölen och inte rakt på/nedanför som vissa gör.
Enligt spec 33.7x 25.5. Väl på handleden så känns den perfekt. Är väl en sån klocka man måste prova. Jag är personligen för mindre storlekar på klockor men just denna var extremt liten i S. Large blir ju här aningen större än den klassiska herrstorleken men gör mig inget. Otroligt förtjust i klockan och undrar egentligen bara varför det tog så många år innan jag äntligen slog till 😊
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Okej. Tänker att det är samma sak i praktiken? Det ena föranleder ju det andra. Eller missar jag något?
Lite som det gröna kronförsedda dykaruret var. Kan tex vara så att man inte vill ha för många procent av alla must i just detta utförande. Svårt och onödigt att spekulera i.
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Var inne på Nymans igår och det var som vanligt en rätt ovärdig upplevelse.
Nåväl, där fick jag beskedet om att de nya monokroma Tank Must-modellerna var limiterade släpp. Min bild efter att ha läst artiklar och sett intervjuer med VD var att dessa skulle leva "tills vidare" men jag kan inte hitta det beskedet. Är det någon som sitter på info här?
Gå till Smålandsgatan istället. Betydligt trevligare upplevelse än Nymans tycker jag 👍🏼
 

Floffen

Panerai
Har länge kikat på en tank men aldrig slagit till. Blev ett besök till Nymans igår och gick därifrån med en Tank Must, stål med vit tavla. Personligen tycker jag den är snäppet bättre än Tank Solo, gillar de mer rundade kanterna. Däremot var jag osäker på storleken, har rätt smala handleder strax under 16cm och tänkte eventuellt en small hade passat. Men den var otroligt liten och satt väldigt obekvämt på handleden. Däremot large var helt perfekt, satt centrerad och mycket mer bekvämt.

Stort plus är även att Cartier erbjuder 8 års garanti och det ingår en gratis service. Exakt vad som ingår i den servicen är lite oklart, tyckte det var svårt att utläsa det på deras hemsida. Men någon som kanske vet bättre?

Bifogar en bild här, nu ser ju klockorna alltid mycket större ut på nära håll men tycker storleken är perfekt😊





DD2D6A6D-B7F3-40C7-AC5B-B6A338F60CBF.jpeg
Snyggt. Sugen på den där själv. Fler bilder om du har lust :)
 
Enligt spec 33.7x 25.5. Väl på handleden så känns den perfekt. Är väl en sån klocka man måste prova. Jag är personligen för mindre storlekar på klockor men just denna var extremt liten i S. Large blir ju här aningen större än den klassiska herrstorleken men gör mig inget. Otroligt förtjust i klockan och undrar egentligen bara varför det tog så många år innan jag äntligen slog till 😊
Med den storleken är väl bandbredden 18 mm? Hade en Solo large ett tag som var 27 mm och störde mig på att bandet var så brett, 20 mm.
 

nept

Panerai
Har länge kikat på en tank men aldrig slagit till. Blev ett besök till Nymans igår och gick därifrån med en Tank Must, stål med vit tavla. Personligen tycker jag den är snäppet bättre än Tank Solo, gillar de mer rundade kanterna. Däremot var jag osäker på storleken, har rätt smala handleder strax under 16cm och tänkte eventuellt en small hade passat. Men den var otroligt liten och satt väldigt obekvämt på handleden. Däremot large var helt perfekt, satt centrerad och mycket mer bekvämt.

Stort plus är även att Cartier erbjuder 8 års garanti och det ingår en gratis service. Exakt vad som ingår i den servicen är lite oklart, tyckte det var svårt att utläsa det på deras hemsida. Men någon som kanske vet bättre?

Bifogar en bild här, nu ser ju klockorna alltid mycket större ut på nära håll men tycker storleken är perfekt😊





DD2D6A6D-B7F3-40C7-AC5B-B6A338F60CBF.jpeg

Är det den soldrivna? Snyggt!
 
Ah! Men var de soldrivna tänkta att vara i samma storlek? Kanske inte nåt du kan svara på men en fundering i största allmänhet..
Efter vad jag läst mig till så samma storlek som kvartsmodellerna. Ska visst klara upp till 16 år innan service, så låter ju onekligen rätt spännande med Solarbeat😊
 
Topp