Sandpapper med enkel jigg.Coolt! Vad borstade du med?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sandpapper med enkel jigg.Coolt! Vad borstade du med?
Skruvarna var inte jobbiga att få ut?På ämnet, kan man själv borsta en skadad glasring?
Inte direkt, men man får lägga lite kraft. Hylsorna från baksidan fungerar ju som vanligt och är bara att skruva ut.Skruvarna var inte jobbiga att få ut?
Riktigt snyggt men mina ögon blöder av att det saknas en skruv!På ämnet, kan man själv borsta en skadad glasring?
Det är Cartier, delar tar tid! Den används inte idag mao.Riktigt snyggt men mina ögon blöder av att det saknas en skruv!
Jadu, borstad glasring i stål ser verkligen inte helt fel ut. En rå, cool lookPå ämnet, kan man själv borsta en skadad glasring?
Tycker om kontrasten mellan borstat och blankt till den vita tavlan. Till röd är borstad klart koolare. Men denna behövde planas till lite så passade på att visa.Jadu, borstad glasring i stål ser verkligen inte helt fel ut. En rå, cool look
Sandpapper med enkel jigg.
Vilket korn på papper?Sandpapper med enkel jigg.
Mkt snyggt!Bortsett från en Seiko SKX har jag aldrig köpt något nytt från butik så detta är ovant för mig men idag blev det slag i saken.
Typ 600, men beror lite på hur du använder pappret.Vilket korn på papper?
Kul val, grattis!Bortsett från en Seiko SKX har jag aldrig köpt något nytt från butik så detta är ovant för mig men idag blev det slag i saken.
Är faktiskt mycket nöjd med valet. Var först osäker på hur jag skulle känna för en modern klocka, då jag egentligen är en vintage-kille. Är tänkt att den ska graveras när min son föds och sedan bli hans en dag. Får njuta av den under tiden.Kul val, grattis!
Nu är väl inte modern Santos din melodi men vet du om det där hade varit genomförbart på en sådan också? Kommer tack vare dig ligga sömnlös över tanken på hur det skulle se utTyp 600, men beror lite på hur du använder pappret.
Ser inget problem där, det är ju en välvd yta men lär gå finfint.Nu är väl inte modern Santos din melodi men vet du om det där hade varit genomförbart på en sådan också? Kommer tack vare dig ligga sömnlös över tanken på hur det skulle se ut
Borde ju går att återställa relativt lätt (i värsta fall köpa ny ring) om det inte blir braSer inget problem där, det är ju en välvd yta men lär gå finfint.
De har ju borstat på den med carbon. Blir nog smyggt även på stål och guld!Nu är väl inte modern Santos din melodi men vet du om det där hade varit genomförbart på en sådan också? Kommer tack vare dig ligga sömnlös över tanken på hur det skulle se ut
Ajajaj, gropar ned mot skruvskallarna i borstningen. Det har inte ens min hemmapolerade. Dagens klockor...De har ju borstat på den med carbon. Blir nog smyggt även på stål och guld!
Det duger. Tror det mest var oflyt med en spot som lös rakt ner på skruven.Ajajaj, gropar ned mot skruvskallarna i borstningen. Det har inte ens min hemmapolerade. Dagens klockor...
Ska klara alla ljus. Även Rolex är ju fulpolerade idag. Kul att det då samtidigt finns billiga ur med planare ytor.Det duger. Tror det mest var oflyt med en spot som lös rakt ner på skruven.
Jag skulle helt klart satsat på klassiska 23x30 i solitt guld och quartz, istället för någon av de pläterade must-varianterna. Rekommenderar verkligen viklåset och sedan måttsytt läder till det. Typisk Cartier-bra design och konstruktion, superbekvämt på handleden.Hej, frågan har säkerts ställts förut men jag kunde inte hitta något när jag sökte.
Letar efter en klassisk Cartier tank (must/Louis Carter boett). Den disponibla inkomsten för att köpa nånting nytt från Cartier finns helt enkelt inte, så jag har kollat på begagnat. Finns det några bra köpguider ni kan rekommendera eller tips vad man ska leta efter/undvika? Är de billigaste guldpläterade must:sen på c24 nånting att ha?
Tack på förhand, spurren
En fråga gällande viklås (som egentligen inte bara är riktad mot dig men nu när du tog upp det). Det verkar vara det alla föredrar men jag förstår inte varför. Klockor som louis/must/solo/santos dumont är väldigt nätta. Ett viklås bygger på volymen väldigt mycket, på ett icke-smickrande sätt, enligt min mening. Så frågan är varför föredrar ni det?Jag skulle helt klart satsat på klassiska 23x30 i solitt guld och quartz, istället för någon av de pläterade must-varianterna. Rekommenderar verkligen viklåset och sedan måttsytt läder till det. Typisk Cartier-bra design och konstruktion, superbekvämt på handleden.
De bygger inte speciellt mycket på höjden. De fina lite äldre har ju två måttanpassade banddelar. Viklåsbladen är inte tjockare än skinnbandet.En fråga gällande viklås (som egentligen inte bara är riktad mot dig men nu när du tog upp det). Det verkar vara det alla föredrar men jag förstår inte varför. Klockor som louis/must/solo/santos dumont är väldigt nätta. Ett viklås bygger på volymen väldigt mycket, på ett icke-smickrande sätt, enligt min mening. Så frågan är varför föredrar ni det?
Just Cartier vintage viklås tycker jag snarare blir nättare då icke måttsytt läder typ Molequin nedan är tjockare än själva låset. Däremot exempelvis JLC har ju dessvärre riktigt mycket tjocklek som byggs kontra vanligt spänne.En fråga gällande viklås (som egentligen inte bara är riktad mot dig men nu när du tog upp det). Det verkar vara det alla föredrar men jag förstår inte varför. Klockor som louis/must/solo/santos dumont är väldigt nätta. Ett viklås bygger på volymen väldigt mycket, på ett icke-smickrande sätt, enligt min mening. Så frågan är varför föredrar ni det?
Tack för svar. De jag sett och det jag testat bygger på höjden, är det Cartiers egna du pratar om eller menar du andra viklås? Jag blev helt avskräckt av det jag såg och testade i alla fall.De bygger inte speciellt mycket på höjden. De fina lite äldre har ju två måttanpassade banddelar. Viklåsbladen är inte tjockare än skinnbandet.
Tack för svar, vintage viklås har jag i och för sig inte sett eller testat men utav bilden att döma tycker jag det ser ut som att även ett sådant bygger på höjden även om det säkert inte är i närheten av dina exempel, det handlar kanske om vad man själv jämför med (och jag jämför med vanliga törnlås).Just Cartier vintage viklås tycker jag snarare blir nättare då icke måttsytt läder typ Molequin nedan är tjockare än själva låset. Däremot exempelvis JLC har ju dessvärre riktigt mycket tjocklek som byggs kontra vanligt spänne.
Blir ju tunnare än två lager skinnband plus två lager på hällan.Tack för svar. De jag sett och det jag testat bygger på höjden, är det Cartiers egna du pratar om eller menar du andra viklås? Jag blev helt avskräckt av det jag såg och testade i alla fall.
Tack för svar, vintage viklås har jag i och för sig inte sett eller testat men utav bilden att döma tycker jag det ser ut som att även ett sådant bygger på höjden även om det säkert inte är i närheten av dina exempel, det handlar kanske om vad man själv jämför med (och jag jämför med vanliga törnlås).
Cartier viklås= 1.61803398875Tack för svar. De jag sett och det jag testat bygger på höjden, är det Cartiers egna du pratar om eller menar du andra viklås? Jag blev helt avskräckt av det jag såg och testade i alla fall.
Tack för svar, vintage viklås har jag i och för sig inte sett eller testat men utav bilden att döma tycker jag det ser ut som att även ett sådant bygger på höjden även om det säkert inte är i närheten av dina exempel, det handlar kanske om vad man själv jämför med (och jag jämför med vanliga törnlås).
Nja, de gamla lyxiga bygger på att inte har någon justering. Jobbigt att få rätt men när det väl är rätt är det väldigt rätt. Men har du riktigt tunt band kan man göra som du säger, även på de gamla.Cartier viklås= 1.61803398875
Värt att tänka på är att man – som @Aurum nämner – slipper två lager band, lägg dessutom till att bandet är helt fritt från hål, eftersom att det är snabbjustering i viklåset. Passformen kan alltså anpassas på millimeter.
Många andra viklås kräver band med hål i och det blir lite som hängslen, bälte och hängselbyxor.