Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Cartierverksproblem med cal 175A

Diskussion i 'Diskussion' startad av Aurum, 5 augusti 2013.

1. Aurum
    Trådstartare

Aurum Gubbsnygg

En bekants tank francaise har gjort kaos och tänkte höra om någon har tips på en alternativ väg att gå än AD-vägen? Det är ett quartzverk som heter cal 175A och benämns som inhouse, är det så? Verket tickar på ett tag efter man tryckt in kronan men stannar sedan efter någon minut. China ?

2. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Följ den uppmaningen du fick i PM!

3. China

China Guest

Lite lurigt då cal 175A är inhouse, och de fåtal verk jag har sett till salu på senare år har varit begagnade med en prislapp på ca 2500-3000kr. Men Ebel använder en del Cartier quartz under egna beteckningar, så där kanske lite grävande kan löna sig, men jag är osäker på om man använt cal 175A. Tyvärr så har Cartier strypt tillgången på verk och reservdelar, så det är hårda bud om man inte tar det via en AD. Det finns ganska många tänkbara orsaker till felet, så jag avstår från att gissa.

4. DrDre

DrDre Friends of KS

På chrono24 ligger det just nu ett Cartier cal 175L och ett 175N urverk. 1600 kr styck. Jag har ingen aning om de passar, men du kanske kan maila säljaren och fråga. Det är en handlare så han kanske vet.

5. Aurum
    Trådstartare

Aurum Gubbsnygg

Mmm, kände lite samma angående delar och fick nys om Ebelkopplingen. Enligt kostnadsförslag kan det vara något med löpverkshjulet, men vem vet innan verket undersöks närmare.

6. Aurum
    Trådstartare

Aurum Gubbsnygg

Tackar, följer upp det!

7. Aurum
    Trådstartare

Aurum Gubbsnygg

Vågar inte.

8. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Omgående!

9. DrDre