• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cayman Islands

Paneraiman82

Cartier
2-Faktor
Tjena!
Jag har en fråga. Någon som vet hur det funkar att köpa en klocka på Cayman Islands? Detta är ett av ställena som båten kommer stanna på på vår lyxkryssning :)
Man vill ju inte åka dit på moms och skatt i tullen sen.
Jag tänkte sätta klockan på armen och lägga boxen i väskan...

Några som kan komma med lite tips och någon som vet hur priserna är där nu i detta skatteparadis?

Ha en grym lördag
 

SJ Smythe

Cartier
Vill minnas att det är som i USA men att du slipper sales tax om 6-7%. Om du kollar priser i Miami/Lauderdale innan så får du hum om listpriserna. Till detta har du ju sedvanlig prutmån som jag förmodar kan variera beroende på vad du är ute efter.

Aventura Mall nära Lauderdale är trevlig att strosa i.
 

watchdreamer

Panerai
Tjena!
Jag har en fråga. Någon som vet hur det funkar att köpa en klocka på Cayman Islands? Detta är ett av ställena som båten kommer stanna på på vår lyxkryssning :)
Man vill ju inte åka dit på moms och skatt i tullen sen.
Jag tänkte sätta klockan på armen och lägga boxen i väskan...

Några som kan komma med lite tips och någon som vet hur priserna är där nu i detta skatteparadis?

Ha en grym lördag


Vill minnas att vi har några medlemmar som är skattmasar så var försiktig min vän ;)
 
Nu vet jag inte med Cayman Islands men när jag var på Virgin Islands som ju också tillhör USA var det väldigt bra pris på klockorna tycker jag. Köper man där och har på sig/i väskan uppackat är det väl inga problem vad jag kan tänka mig.
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Helt ok priser men inga jättestora skillnader! Dock vet de ju när de stora kryssningsfartygen kommer in (oftast samtidigt) så prutmån finns nog mot slutet av vistelsen eller när det inte är fartyg inne! När jag var på st Thomas och st Martin kunde man fråga hos de normala juvelerna som hade mycket beggat inne som ej var på display!
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Har du stålar till att åka på lyxkryssning så har råd du nog råd att betala lite Swedish moms.
Övriga skattesmitarfrågor kan du säkert dryfta med ett flertal på Cayman ;)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Beträffande den första frågan du ställer så har jag ingen aning om du måste betala tull/moms, på en använd klocka när du går igenom tullen i Sverige, har för mig att jag hört att det är lugnt ifall saken i detta fall klockan är använd när man äntrar Sveriges gränser. Men det kan bara vara rykten också kanske.

För att åter gå till frågan du ställer @Paneraiman82så kan jag bara svara på en av dom, när jag var på kryssning och stannade till vid Cayman Islands för flertalet år sedan så var priserna riktigt bra, det fanns flertalet småbutiker, men det var en stor butik som hade nästan alla exklusiva märken som du kan tänka dig, kommer inte ihåg vad den hette, kan ha varit Kirk Freeport eller något sådant, den låg inte så lång ifrån där man gick i land har jag för mig. Priserna varierade kraftigt från listpriserna här hemma i Sverige, allt från 20-50% . Av dom exklusiva märkena så har jag för mig att Omega hade bäst pris då iaf, ca 45%, sämst hade nog Rolex, som var 20-25% billigare, men fortfarande bättre pris än dom flesta AD i Sverige i alla fall så länge du inte har några kontakter.

Lycka till!

Edit: Hittade detta på nätet.
http://www.aftonbladet.se/resa/article11393742.ab
 
Topp