Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Cayman Islands

Diskussion i 'Diskussion' startad av Paneraiman82, 8 november 2014.

1. Paneraiman82
    Trådstartare

Paneraiman82 Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Tjena!
    Jag har en fråga. Någon som vet hur det funkar att köpa en klocka på Cayman Islands? Detta är ett av ställena som båten kommer stanna på på vår lyxkryssning :)
    Man vill ju inte åka dit på moms och skatt i tullen sen.
    Jag tänkte sätta klockan på armen och lägga boxen i väskan...

Några som kan komma med lite tips och någon som vet hur priserna är där nu i detta skatteparadis?

Ha en grym lördag

AdamST gillar detta.
  2. davhei

davhei Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Vill minnas att det är som i USA men att du slipper sales tax om 6-7%. Om du kollar priser i Miami/Lauderdale innan så får du hum om listpriserna. Till detta har du ju sedvanlig prutmån som jag förmodar kan variera beroende på vad du är ute efter.

Aventura Mall nära Lauderdale är trevlig att strosa i.

3. Apansson

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    Sluta smita från skatt :)

morrism, TomasBc, Glusch och 3 andra gillar detta.
  4. AdamST

AdamST Biskop

Från:
    Stockholm
    Skatt är stöld

vonbahr, Mille79, ScubaKing och 8 andra gillar detta.
  5. Alaker

Alaker Borgare

Från:
    Stockholm

Vill minnas att vi har några medlemmar som är skattmasar så var försiktig min vän ;)

TomasBc och Taxman gillar detta.
  6. sharetracker

sharetracker Stadsbo

Från:
    Jönköping
    Samma filosofi som grekerna. Det har gått bra för Grekland på sistånde :facepalm:

morrism och JaTack gillar detta.
  7. skallagrimson

skallagrimson Borgare

Stat = Maffia med monopol
    Skatt = Beskyddarpengar

ScubaKing gillar detta.
  8. mjian

mjian Bonde

Edit. Orkar inte :)

9. Tobias Eriksson

Tobias Eriksson Friends of KS

Nu vet jag inte med Cayman Islands men när jag var på Virgin Islands som ju också tillhör USA var det väldigt bra pris på klockorna tycker jag. Köper man där och har på sig/i väskan uppackat är det väl inga problem vad jag kan tänka mig.

10. Kotten

Kotten Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Helt ok priser men inga jättestora skillnader! Dock vet de ju när de stora kryssningsfartygen kommer in (oftast samtidigt) så prutmån finns nog mot slutet av vistelsen eller när det inte är fartyg inne! När jag var på st Thomas och st Martin kunde man fråga hos de normala juvelerna som hade mycket beggat inne som ej var på display!

11. medinfoto

medinfoto Präst

Från:
    Borås
    Om du nu planerar att smita från skatt så är steg 1 att inte posta det på nätet.

12. Tripeiro.

Tripeiro. Friends of KS

Skicka boxen med post.

13. wayne

wayne Friends of KS

Har du stålar till att åka på lyxkryssning så har råd du nog råd att betala lite Swedish moms.
    Övriga skattesmitarfrågor kan du säkert dryfta med ett flertal på Cayman ;)

14. konkas

konkas Friends of KS

Boxen i väskan? Om du fastnar i tullen är nog väskan det första de tittar i...

paradis, Aquaracer2 och Målarn gillar detta.
  15. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Med tanke på det enorma slöseriet med skatteresurser som tvingas ur medborgarnas fickor varje månad så önskar jag dig all lycka och hoppas du inte får några problem.

vonbahr, Mille79, ScubaKing och 3 andra gillar detta.
  16. AdamST

AdamST Biskop

Från:
    Stockholm
    Precis min ståndpunkt, om nu vi ska betala en sån sjuk skatt ska väl ändå samtliga politiker utnyttja minimalt med dessa resurser. Men icke!

ScubaKing gillar detta.
  17. Affe

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping
    Beträffande den första frågan du ställer så har jag ingen aning om du måste betala tull/moms, på en använd klocka när du går igenom tullen i Sverige, har för mig att jag hört att det är lugnt ifall saken i detta fall klockan är använd när man äntrar Sveriges gränser. Men det kan bara vara rykten också kanske.

För att åter gå till frågan du ställer @Paneraiman82så kan jag bara svara på en av dom, när jag var på kryssning och stannade till vid Cayman Islands för flertalet år sedan så var priserna riktigt bra, det fanns flertalet småbutiker, men det var en stor butik som hade nästan alla exklusiva märken som du kan tänka dig, kommer inte ihåg vad den hette, kan ha varit Kirk Freeport eller något sådant, den låg inte så lång ifrån där man gick i land har jag för mig. Priserna varierade kraftigt från listpriserna här hemma i Sverige, allt från 20-50% . Av dom exklusiva märkena så har jag för mig att Omega hade bäst pris då iaf, ca 45%, sämst hade nog Rolex, som var 20-25% billigare, men fortfarande bättre pris än dom flesta AD i Sverige i alla fall så länge du inte har några kontakter.

Lycka till!

Edit: Hittade detta på nätet.
    http://www.aftonbladet.se/resa/article11393742.ab

paradis gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield