• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Certina DS “where it all began”

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
KONSOLIDERAR ju men har just nu lite återfall och blev med ny DS. Slatetavla är lite kul. Fint med mörk grå med lite blå/lika ton och väldigt ovanligt, särskilt i bra skick. Passar också fint in i familjen
IMG_20190724_214241.jpg
IMG_20190724_104946.jpg
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Wow, vilken trippel!

Vilken underbar klocka!

Grattis! Skön bredd.

:):). Man kan ju inte dubbelgilla, så får bli så här!!

Tycker du går åt rätt håll! Grym(ma)!
Oj man tackar! :)
PPPP borde varit med men lämnade den och typ allt annat i bankfacket när jag gick på semester och inte hunnit hämta nu.

Det svåra med DS är att det finns så många grymma. Tänkte nu att "jaja, men nu är jag klar"... "Eller just ja en Ph200"... "Och en Amagnetic"... Hopplöst :)

Ska dock verkligen ta tag i den där konsolideringen som lyser med sin frånvaro.

Kör denna idag
IMG_20190725_073430.jpg
IMG_20190725_073550.jpg

Men måste korta länken - någon som kan?
 
Senast ändrad:

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Oj man tackar! :)
PPPP borde varit med men lämnade den och typ allt annat i bankfacket när jag gick på semester och inte hunnit hämta nu.

Det svåra med DS är att det finns så många grymma. Tänkte nu att "jaja, men nu är jag klar"... "Eller just ja en Ph200"... "Och en Amagnetic"... Hopplöst :)

Ska dock verkligen ta tag i den där konsolideringen som lyser med sin frånvaro.

Kör denna idag
IMG_20190725_073430.jpg
IMG_20190725_073550.jpg

Men måste korta länken - någon som kan?
Ska finnas några tunna fjädrande metallbitar i mitten av några av länkbitarna, på undersidan närmast låset. Dessa ska ha en lite konvex böjning, och ska absolut inte tryckas till så de blir platta eller konkava. Plocka bort lämpliga försiktigt med ett tunt föremål eller liten pincett, så de inte flyger iväg. Sedan går det att krångla av önskade bitar och sätta ihop, och "böja" ditt de låsande fjädrande bitarna igen.
 
Senast ändrad:

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Ska finnas några tunna fjädrande metallbitar i mitten av några av länkbitarna, på undersidan närmast låset. Dessa ska ha en lite konvex böjning, och ska absolut inte tryckas till så de blir platta eller konkava. Plocka bort lämpliga försiktigt med ett tunt föremål eller lite pincett, så de inte flyger iväg. Sedan går det att krångla av önskade bitar och sätta ihop, och "böja" ditt de låsande fjädrande bitarna igen.
Oj låter inte som lite för spännande. Men tack!
 

PJW

Audemars
2-Faktor
Bra första dopp! Var jäkligt nära på den där själv, otroligt mkt bang for the buck och ovanligt bra skicka för att vara en svarttavlad! Bra fångat!

Otroligt snygg klocka!

Grattis till en fin klocka!
Tack hörni! Ja, jag är glad över att jag fick möjligheten att klippa den och få prova denna modell. Tycker den är superläcker. Enda jag inte är helt såld på kanske är det höga plexit - men jag har förstått att det ska vara det på dessa?
 
Måste fråga om det är någon som sett den här typen av DS på marknaden? Har lite snöat in på Certina digitala klockor. OBS, Bilden är lånad!

vintage-gents-certina-quartz_360_98919ca5f71941cb31cb6ad1f9a8e5c1.jpg
 
Topp