• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Christopher Ward C60 Pro 600

Aarrgghh

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Någon som har erfarenhet av dessa klockor ?

Gillar utseendet som tusan då dom påminner en hel del om seamastern. Ceramisk bezel, saffirglas, urverket hacking och den tickar 4hz... vad finns det att klaga på ?

c60-38-auto-skks_2new.jpg


c60-38-auto-skwsi_2_2.jpg
 

Platinum

Cartier
Har lite svårt för Swiss Made när hela företaget är skapat och opererar i London(?)
Känns så fejk över det hela.

Designmässigt tycker jag klockorna ser otroligt bra är ut. Lite väl lika Omega SMP kanske, vilket är synd.
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Har lite svårt för Swiss Made när hela företaget är skapat och opererar i London(?)
Känns så fejk över det hela.

Designmässigt tycker jag klockorna ser otroligt bra är ut. Lite väl lika Omega SMP kanske, vilket är synd.

Om jag fattat det rätt så sker ihopsättning i Schweiz. Har för mig om att 50% av klockan består av schweiztillverkande komponenter så får den vara "Swiss made".
 

Platinum

Cartier
Om jag fattat det rätt så sker ihopsättning i Schweiz. Har för mig om att 50% av klockan består av schweiztillverkande komponenter så får den vara "Swiss made".
Jag har hört om dem där villkoren och jag antog att det var något sådant här också. Tycker dock det är jäkligt synd, allt behöver inte vara ihopsatt i Schweiz för att säljas. Känns bara fel helt enkelt. Det finns ju inga kopplingar till Schweiz överhuvudtaget, roligare om det kunde ha varit en fabrik i london.

Bara min åsikt.
 

Psykel

Patek
Om jag fattat det rätt så sker ihopsättning i Schweiz. Har för mig om att 50% av klockan består av schweiztillverkande komponenter så får den vara "Swiss made".
Tror det handlar om 50% av värdet på komponenterna. Alltså kan det sitta en enda dyr schweizisk del och resten billiga kinesiska i en swiss made klocka.
Men Chris Ward kör väl ETA-verk, så det är säkert ingen fara där. :D
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Tror det handlar om 50% av värdet på komponenterna. Alltså kan det sitta en enda dyr schweizisk del och resten billiga kinesiska i en swiss made klocka.
Men Chris Ward kör väl ETA-verk, så det är säkert ingen fara där. :D

Googlade lite på det och mycket riktigt som du säger så gäller det 50% av tillverkningskostnaden för klockan samt att ihopsättning sker i Schweiz. Inte mycket till krav kan jag tycka.
 
Topp