• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Citizen dykare m. Monocoque case - nyskick

Borone

Cartier
2-Faktor
Jag köpte en dykarklocka idag. Det var en idiotisk idé, av två skäl: a) Jag dyker inte. b) Jag har aldrig gillat dykarklockor. Därför säljer jag denna vidare direkt, till en bättre vetande/behövande.
IMG_3143.JPG

IMG_3144.JPG


Det handlar alltså om en Citizen Eco Drive 300m. Ett case som är tillverkat i ett solitt stycke stål (ett så kallat Monocoque case), med skruvad krona. Svart tavla med struktur. Klockan är c:a 40mm i diameter med roterande bezel av ”kugghjulsmodell” (43,5 inkl. kronan). Bandbredden är 20mm.

Klockan har ofattbart (!) stark lume på både sekund-, minut- och timvisare, samtliga klockslag utom klockan tre (där det istället finns ett datumfönster) och på bezeln. Vi pratar ring-strålskyddsinstitutet-stark lume. Den typen av lume som gör att du tappar mörkerseendet för resten av den veckan. En sådan lume som gör att du riskerar att åka dit i tullen för lume-smuggling. Ja, du fattar…

Urverket är som sagt Eco Drive med allt vad det innebär. Exempelvis att du inte behöver byta batterier, utan laddar klockan genom att ge den lite solljus.

Klockan är i absolut nyskick. Jag har i alla fall inte hittat en endaste liten hairline på den. Säljs med ett använt läderarmband och pins till det. Sätter ut den för samma pris som jag betalade för sju timmar sedan: 1 400 kr inklusive frakt i postens blå. Om du tycker att det låter som ett dåligt pris – ge ett bud! Jag kan också tänka mig att byta mot någonting annat än en dykarklocka, med ungefär samma bytesvärde som priset.

Retur enligt överenskommelse.

Tack KS för annonsplatsen och ett grymt forum!
 

Bilagor

  • IMG_3146.JPG
    IMG_3146.JPG
    202.4 KB · Visningar: 92
  • IMG_3147.JPG
    IMG_3147.JPG
    105.2 KB · Visningar: 85
Topp