• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

TychoBrahe

Panerai
2-Faktor
Två nya medborgare har landat.
20231229_124054.jpg
20231229_124928.jpg
 

Jonvafan

Omega
Jag har aldrig haft en en dykare, inte en riktig, men nu har jag blivit lite sugen. Har bland annat funderat på en vanlig hederlig NY0040 men har också sett att det finns en uppgraderad, NY0140 med safirglas. Ett par millimeter större verkar den (tyvärr?) också ha blivit. Någon som har en och vill dela med sig av sina erfarenheter?
IMG_4275.png
 

Viskan

Panerai
2-Faktor
Jag har aldrig haft en en dykare, inte en riktig, men nu har jag blivit lite sugen. Har bland annat funderat på en vanlig hederlig NY0040 men har också sett att det finns en uppgraderad, NY0140 med safirglas. Ett par millimeter större verkar den (tyvärr?) också ha blivit. Någon som har en och vill dela med sig av sina erfarenheter?
IMG_4275.png
Jag tycker att du ska köpa en NY0040. Finns på eBay från Tyskland till bra pris. Både svarta och blåa.
 
Jag behöver byta batteri på min campanola. Finns det någon i Stockholmstrakten som kan göra det på en dag? Tänkte ha den på ett bröllop i helgen. Jag misstänker att de inte vågar och skickar iväg den om man går till Ur oPenn. Kan man göra det själv? Har bara en polygrip typ 😀
 
Jag behöver byta batteri på min campanola. Finns det någon i Stockholmstrakten som kan göra det på en dag? Tänkte ha den på ett bröllop i helgen. Jag misstänker att de inte vågar och skickar iväg den om man går till Ur oPenn. Kan man göra det själv? Har bara en polygrip typ 😀
Smycka kunde byta batteri och nästan ställa in evighetskalendern. De kunde också begära 800kr för besväret. Meeen den lever åtminstone
 

Fliegerchronograph🚁

Audemars
2-Faktor
Är det där 37mm-modellen? Riktigt tjusig och jag älskar de blåa detaljerna. 👌

Stämmer bra. Finns numera (mig veterligen) fyra versioner av den med boettstorlek på 36,5mm. Svart, blå, guld/grå och så denna blå med index och visare i metallicblå som kommer på ett just nu avplockat ljusblått gummi.

IMG_5010.jpeg
IMG_5011.jpeg
IMG_5013.jpeg
 
Senast ändrad:

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Stämmer bra. Finns numera (mig veterligen) fyra versioner av den med boettstorlek på 36,5mm. Svart, blå, guld/grå och så denna blå med index och visare i metallicblå som kommer på ett just nu avplockat ljusblått gummi.

IMG_5010.jpeg
IMG_5011.jpeg
IMG_5013.jpeg
Det där gummit var ju sådär men det är lätt att byta. Kollade de andra men jag tycker att den du har är klart snyggast. Kommer nog att bli en sån längre fram, villhöver ha en mindre kvarts-dykare! 😄
 
Topp