Laddar...
Nymans Ur 1851
Stäng notis
Klocksnackbloggen

Du har väl inte missat vi lanserat Klocksnackbloggen?
In, läs och diskutera gärna inläggen på forumet!

Klocksnackbloggen >>

Collection review - The Urban Gentry VS ARCHIELUXURY

Diskussion i 'Diskussion' startad av SwedishMade, 26 juni 2015.

?

Vilken youtube-are tycker du är bäst på collection review?

1. The Urban Gentry

67 röst(er)
    85,9%
  2. ARCHIELUXURY

9 röst(er)
    11,5%
  3. Någon annan som jag nämner i mitt inlägg

2 röst(er)
    2,6%
  1. SwedishMade
    Trådstartare

SwedishMade Stormtrooper

Vilken youtube-are tycker du är bäst på collection review?

The Urban Gentry

VS

ARCHIELUXURY

Jag har självklart en personlig åsikt, som jag håller för mig själv tills vidare :watching:.

mackman gillar detta.
  2. mackman

mackman Y-Wing pilot

Från:
    Stockholm
    The Urban Gentry, orkar nästan lyssna på den hulliganen (archieluxary). men MEN, kan även hålla med Archie ibland som i den här videon.
    Det var faktiskt en riktigt, riktigt bra video av archie måste jag erkänna!
    Edit: Missta inte att jag gillar alla archies videos!

Senast ändrad: 26 juni 2015
    framtidenskrig och Trombone killer gillar detta.
  3. China

China Guest

Varför är det så viktigt vad någon självutnämnd expert på YouTube tycker?

Är man en villrådig mes som inte kan fatta egna beslut så kanske det fyller någon funktion, annars så går man på magkänslan och köper det som känns rätt. Köper man en klocka för att passa in i någon påhittad mall, så kanske man inte har något klockinteresse att tala om egentligen....

4. snoozarn

snoozarn Tie Fighter pilot

Från:
    Stockholm
    Archie är en pajas. Sluta sprida hans strunt.

Glusch, rillesnille, alfie och 12 andra gillar detta.
  5. Samps

Samps Y-Wing pilot

Från:
    Västerås
    Orkar inte lyssna på nån av dom, speciellt inte Archie. Tackar vet jag Hodinkee och speciellt talking watches!

rillesnille, alfie, Daruvar och 2 andra gillar detta.
  6. Empa

Empa AT-ST driver

Båda är helt okända för mig så röstar blankt :)

7. SwedishMade
    Trådstartare

SwedishMade Stormtrooper

När Hodinkee är tre killar som pratar om klockor är det ok. När han träffar någon "kändis" är det för mycket fjäsk och det blir tråkigt. [rättat stavning]

Senast ändrad: 26 juni 2015
  8. JayLar

JayLar Y-Wing pilot

Jag gillar TGV med sin Urban Gentry-kanal. Alltid trevlig, opretentiös och genuint passionerad för alla sorters klockor. Lite som jag själv förhåller mig till klockor.

framtidenskrig, Forsberg, azcii och 3 andra gillar detta.
  9. Samps

Samps Y-Wing pilot

Från:
    Västerås
    Håller med om fjäsket men toppar ändå Archie med hästlängder.

10. Swejake

Swejake Ewok

Urban Gentry är en klar favorit tillsammans med Federico talks watches. Sympatiska killar med stor kunskap och ett brinnande intresse för klockor. Archie däremot...svårt att hitta en mer irriterande person på hela Youtube!

Dirac och Trombone killer gillar detta.
  11. Dirac

Dirac Rebel soldier

Håller med, båda kanalerna har producerat mycket trevligt material.

Synd bara att Frederico lade sin kanal på paus o började jobba för WUW. Orkar inte riktigt med WUW, men kanske han lyckas ändra på det..

12. Dirac

Dirac Rebel soldier

dubbel

Senast ändrad: 11 mars 2017
  13. Swejake

Swejake Ewok

Ja de var synd faktiskt, men han har väl lovat att släppa nytt material lite då och då har jag för mig. Inte heller speciellt förtjust i WUW faktiskt. En annan kanal jag kan rekommendera bara för att få se det sjukast och mest imponerande klockvärlden har att erbjuda är TheWATCHES.tv, om du nu skulle ha missat den ;)

14. azcii

azcii AT-ST driver

Från:
    City 17
    Tycker själv Tims klockrecensioner för WuW är riktigt bra, omfattande och lärorika... Tims hjärna är typ för stor för hans huvud, sjukt hur han spelar in recensionerna på en tagning, inget klippande... men kan förstå att vissa har svårt för honom, han är ju lite speciell.. en riktig klocknörd. Gillar när han och Josh kör livesändningar tillsammans

Gillar även TGV och Federico..

Wboy gillar detta.
  15. Nedro

Nedro Stormtrooper

Hodinkee - talking watches
    Ablogtowatch - kan vara helt okey.

Skall man nämna någon som snackar och som är lite skönare att lyssna på än dessa så är det Theo & Harris, men inte helt såld på det heller..

16. Chuck

Chuck AT-AT driver

Gillar Urban gentry, tösen klagar på archie och hans språk.

Parabellum gillar detta.
  17. SpicedGold

SpicedGold Rebel soldier

Följer TGV, tycker han är riktigt bra! Gillar hans gentlemansstuk och ödmjukhet. Gillar även att han uppskattar klockor i olika prisklasser, ena dagen är det rolex på hans handled andra dagen en 100kr casio :)

Chuck, Stefanweei och Parabellum gillar detta.
  18. Yrsnö

Yrsnö Stormtrooper

Från:
    Linköping
    TGV tycker jag helt klart, orkar inte heller riktigt med Archi.
    Dock är favoriten Theo & Harris som har lite mer vintage i sina avsnitt. Han är mycket öppen med sina åsikter vilket är lite kul trots att man kanske inte jämt håller med. Federico var också en favvo, börjat följa WuW istället.

19. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Båda är ju olidliga att lyssna på!
    The urban G tycker ju allt från SEIKO 5 är det bästa som någonsin tillverkats, väldigt tröttsamt.

20. Pete11

Pete11 Stormtrooper

Från:
    Stockholm
    Jag upplever att han gillar allt han kommer över, hans enda dislike tycks vara om boetten är större än 40mm. Gillar hans videor men mest för att han är duktig på makroperspektiv. Han har inte mycket kritik att dela ut utan är mer en feelgood-klockgroupie. Det måste vara trevligt att vara så okritisk tänker jag.
    Archie har tre råd: Patek, submariner och man on the f*ing moon.

Hodinkee (som är OT men ändå nämnts i tråden) är lite för upmarket för mig. Typ "idag skall vi träffa en kille som samlar allt möjligt. Tom klockor som kostar under 2000dollars!"

engst gillar detta.
  21. INSANE

INSANE Stormtrooper

Jag kollar på det mesta wuw släpper. Tycker att det är riktigt bra material. Tim verkar ha sjukt mycket info i huvudet, galet. Riktigt bra recensioner också som du säger.

22. Lyfali

Lyfali Rebel soldier

Från:
    Västervik
    Jag följer TGV och Frederico. Archie är ju för jobbig enligt mig, följer även Theo and harris men han påminner för mycket om mig själv så jag pallar oftast inte långa klipp med honom, då hans käft och tonläge är ultra rapid och så går det från 30db till 90db på minus två sekunder.

Har börjat titta på WUW nu när federico börjat där och kan inte annat än störa mig på Tims jäkla upp och ned vända brillor.
    Men visst gillar jag honom en riktig WIS..

Wozzor gillar detta.
  23. CurriculumVitae

CurriculumVitae Rebel soldier

Archie är satir, och jag tar det för vad det är.

Inte sett mycket av TUG, men känns spontant rätt pretto.

24. PCB

PCB X-Wing Pilot

Från:
    Blashyrkh
    gillar urban gentry,
    archie är en idiot.

25. Bossebäver

Bossebäver Y-Wing pilot

Vad är archie satir på egen, sig själv? Jag tycker hen är skitfånig iaf.

Jag gillar delvis the urban gentry iaf

26. CurriculumVitae

Jag utgår ifrån hans satir är en klassisk klocksnobb ala WatchSnob från askmen.com

Han har även en annan kanal där han blandar sin karaktär Archie med sin, jag antar, reala person Paul Pluta. Han upphörde att gör Archie ett tag men tycks ha tagit upp det igen, något år sedan tror jag. Har inte bra koll hur det ser ut nu. Var ett bra tag sedan jag kikade på någon av hans kanaler.

Men ja, fånig helt klart.

27. Bossebäver

Bossebäver Y-Wing pilot

Fast jag gillar thewatchsnob, han är ju lite skönt megaelitistisk fast med lite mjuka(smak för billigt) sidor.

En vloggare är ju normalt sett en uppmärksamhetskrävande tomte utan talangen och kunskapen att skriva något så hen snackar skit istället, Archie är fan inte bättre än valfri Kardashian.

28. CurriculumVitae

Om hans lyckas med sin satir eller inte är såklart diskutabelt. Bottnar alltid i skrik och svordomar.

Mårtenssons ur Brookfield