Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Corniche Mistral 40

Diskussion i 'Diskussion' startad av Bikinigubben, 1 augusti 2015.

1. Bikinigubben
    Trådstartare

Bikinigubben Borgare

Hej!
    Jag har en Corniche Mistral 40 vilket är Corniches första "officiella" klocka som är limiterad till 250 st. Om jag har tolkat det rätt är just mitt exemplar även den första då det i certifikatet står 00001. En likadan modell såldes för 300$ på Ebay. Hur mycket kan denna vara värd i nuläget, påverkar det något att det kan vara första exemplaret?

2. AdamST

AdamST Biskop

Från:
    Stockholm
    Första exet brukar vara märkt 00000, så jag tror inte att det påverkar värdet :)

3. Bikinigubben
    Trådstartare

Bikinigubben Borgare

:(:banghead:

4. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Tror tyvärr inte en kvartsklocka med guldplättering från ett litet okänt märke har något direkt andrahandsvärde. Skulle chansa på att de gör batcher om typ 250st, så att de är LE är väl inte direkt rätt benämning, snarare små tillverkade volymer eftersom efterfrågan är låg.

ZQT, willbur, Wi och 3 andra gillar detta.
  5. Bikinigubben
    Trådstartare

Bikinigubben Borgare

Corniche har faktiskt vuxit väldigt mycket, när jag köpte min klocka hade de runt 250 följare på Instagram och numera har de ~90k. Vet dessvärre inte hur mycket de faktiskt säljer.

6. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Eller så har de köpt followers på instagram (billigare än man tror) som många andra gör för att försöka skapa hype och för att verka större än de är. Vill inte vara taskig, men...

Tripeiro. gillar detta.
  7. Tripeiro.

Tripeiro. Friends of KS

But... What... But... I mean... What do... Naahh.

Chatastropher gillar detta.
  8. Bikinigubben
    Trådstartare

Bikinigubben Borgare

Okej, det förstår jag. Ska försöka sälja den och se vad jag får iallafall!

9. Jockinho

Jockinho Friends of KS

Från:
    Motala
    Skulle tro du får runt 1.5k för den i Svedala, kanske mer utomlands men mkt bökigare och inte heller säkert. Och också beroende på skick. Corniche gör ju nya klockor i liknande design så limiterade borde inte vara värt mer, i absolut bästa fall utgångspris skulle jag tro. Men då bör det va rätt köpare.

Men en fin klocka är det :)

Bikinigubben gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield