• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens Asiatiska klocka-tråden!

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
85907FA7-14D7-4690-97F6-1A1271D46332.jpeg
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Den är väldigt fin den pjäsen.
Satt länge och väl och funderade på att köpa den när den var ute på k&s men universum ville inte att jag skulle ha den, du drog ju tillbaka annonsen och det förstår jag mycket väl att du ändrade dig :)
Ja, den är ju riktigt vass. Perfekt "retro design" med hög användarvänlighet :) Tänkte egentligen bara frigöra lite kapital i kombination med någon slags självrannsakan, man har ett antal i samma kategori :rolleyes:. Man jag var dålig på självrannsakan biten så den får stanna :p
Lite förvånad att ingen kom med något bud dock, jag skriver alltid ett pris och eller BestReasonableOffer. Antingen känns inte termen igen, man vågar inte pruta, eller så läses annonser slarvigt...
 

moggelito

Rolex
2-Faktor
Ja, den är ju riktigt vass. Perfekt "retro design" med hög användarvänlighet :) Tänkte egentligen bara frigöra lite kapital i kombination med någon slags självrannsakan, man har ett antal i samma kategori :rolleyes:. Man jag var dålig på självrannsakan biten så den får stanna :p
Lite förvånad att ingen kom med något bud dock, jag skriver alltid ett pris och eller BestReasonableOffer. Antingen känns inte termen igen, man vågar inte pruta, eller så läses annonser slarvigt...
Min tanke var lite samma, inte binda mitt kapital :)
Kommer den upp med ett BRO igen så lägger jag nog ett bud nästa gång i alla fall. Får nöja mig så länge att beundra dina jättefina bilder.
 

dragonhf

Rolex
Har på mig min fina vintage Seiko Type II 4316-8010T.
Den där svarta pricken på urtavlan gör mig galen. Vågar dock inte riskera och öppna den när klockan är i sån super skick.
Var tvungen att lägga en till närbild på den härliga borstade urtavlan.
Är det någon Seiko vintage expert som vet var man kan få tag på en "gasket" till batteriluckan?

IMG_8419.JPG
IMG_2304.JPG

IMG_4026.JPG
 
Senast ändrad:
Topp