• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens köptråden!

Köpte en hel bunt med klockor/klockskrot, vissa av er hade säkert ögonen på loten på tratten. Blev ordentligt överraskad av den här som låg och gömde sig. Jag hittar ingen exakt referens men den känns rätt ovanlig.
Blanktavlad Oris 34mm med 451 KIF verk som tydligen håller chronometerstandard.
20190925_154019.jpg
 

Koppe

Cartier
Köpte en hel bunt med klockor/klockskrot, vissa av er hade säkert ögonen på loten på tratten. Blev ordentligt överraskad av den här som låg och gömde sig. Jag hittar ingen exakt referens men den känns rätt ovanlig.
Blanktavlad Oris 34mm med 451 KIF verk som tydligen håller chronometerstandard.
20190925_154019.jpg
Tuff! Alltid lika skoj när man hittar riktig orisvintage :)
 

TibbeTabb

Panerai
2-Faktor
Köpte en hel bunt med klockor/klockskrot, vissa av er hade säkert ögonen på loten på tratten. Blev ordentligt överraskad av den här som låg och gömde sig. Jag hittar ingen exakt referens men den känns rätt ovanlig.
Blanktavlad Oris 34mm med 451 KIF verk som tydligen håller chronometerstandard.
20190925_154019.jpg

Jag var och högg på den. För visst var det du som högg lotten med Tissot pansarskyddet. 31mm?

Fin Oris! Bra fyndat.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Man kan ju undra vem som fick den kloka tanken att matcha minutvisaren, den viktiga, med tavlan i samma färg... Hör av dig om du hittar någon som kan måla bra index på tavlor, min Calypsomatic behöver lysmassa.
Axel på farfars verkar riktigt bra. Han visade mig före-efter bilder på tavlor han lagt lysmassa på.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
04C0434A-7778-4EAF-9CE1-D294ADBF2114.jpeg


Två gånger Omega.
Är det spöstraff om jag skriver att den högra är den som gör mest för mig?
Lite sliten boett förvisso, men älskar tavlan!

EDIT
Jajaja... Ber ni snällt och betalar bra så ska ni väl kunna få köpa banden! Bara förekommer alla frågor! ;)
INte speciellt förtjust i någon av dem, men riktigt fina klockor är det. Båda har väl haft ett uppsving på det senaste.
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Kan dessvärre inte hjälpa till något, men måste säga att jag uppskattar "fängelsetatueringen". ;)
...och klockan överlag, så klart! Tycker att dessa är coola och har börjat uppskatta katedralvisare på sistone.
 
Topp