• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens klockbaksida

card

Panerai
2-Faktor
TwWBVFT.jpg
 

Skeeter

Panerai
Hyfsat auktionsvärde på den!
Jodå om den vore äkta... Hemmabygge med fel tavla för baksidan, defenetivt ingen risk för misstag då det bara finns en klocka på marknaden med denna personliga baksida. Dessutom skulle jag aldrig få för mig att sälja klockan.

Ett 3646 typ E bygge... handgraverad och målad bronstavla (California style), unitas verk, Brevet krona.

Orginalet gick för $358000 på Christies 2011... lite över min budget och eftersom jag var ute efter vintage känslan så då fick det bli ett custom bygge istället.
 
Senast ändrad:

Kai Kobra

Cartier
2-Faktor
Jodå om den vore äkta... Hemmabygge med fel tavla för baksidan, defenetivt ingen risk för misstag då det bara finns en klocka på marknaden med denna personliga baksida. Dessutom skulle jag aldrig få för mig att sälja klockan.

Ett 3646 typ E bygge... handgraverad och målad bronstavla (California style), unitas verk, Brevet krona.

Orginalet gick för $358000 på Christies 2011... lite över min budget och eftersom jag var ute efter vintage känslan så då fick det bli ett custom bygge istället.
Ah! Min gissning var att bilden kom från något av auktionsverken.
 

Perpetual

Cartier
2-Faktor
Baksidan av min Apollo Soyuz: Bild av första gången då jänkarna & ryssarna dockade 17 juli 1975. Med står de totalt fem astronauternas namn från båda nationerna ingraverat samt flygfarkosernas namn, just Apollo & Soyuz.

20160213_114338.jpg
 
Topp