• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens strap...

time2catch

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Nu när man har fått se en och en annan udda "Dagens-trådar" så kan jag likväl starta en tråd om just straps. För visst finns det fler strap fetischer där ute? Här är det just straps som får rampljuset. Nyligen införskaffade, ärvt i generationer, egna skapelser, nato... upplys eller inspirera era klockkamrater!

Jag startar med en JV (Jules Verne)-inspirerad i guld mocka.
ab5d6c6298b511e2a47422000a9e28eb_7.jpg

01ac1fe897a611e2ad6322000a9f14f2_7.jpg


Just bring it on och joina läderklubben! :ugeek:
 

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
kör idag med ett eget tillverkat militär stil läder på en vostok amphibia...
 

Bilagor

  • photo.JPG
    photo.JPG
    759.8 KB · Visningar: 313

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
time2catch skrev:
mrMyagi skrev:
kör idag med ett eget tillverkat militär stil läder på en vostok amphibia...

mmm... läder. kan känna doften redan här i från. är det du som har gjort den? snyggt!

japp jag som har gjort det, gillar att hålla på med läder och göra saker på egen hand! nu tillhör bandet en annan forum member, ska skicka iväg det på måndag..
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kör på "Stinky" idag också. Ett Strap tillverkat av "jankox" tror jag han heter. Lädret måste komma från ngt gammalt mob förråd i Slovakien eller var det nu var han bodde. Det hade en vedervärdig lukt när det dök upp i Svedala. Det var så illa att jag fick det gratis av Denke bara för att han skulle slippa odören. Denke hade nog badat strapet i all man tänkas kan för att försöka dränka lukten men förgäves...
Nu är doften borta, strapet behövde bara lite TLC på en handled för att blomma ut och bara vara coolt!
A87A3F44-7966-45E7-BFEA-23E441FC8E55-226-0000003EB0369436_zpse6eacba5.jpg
 

time2catch

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
mrMyagi skrev:
time2catch skrev:
mrMyagi skrev:
kör idag med ett eget tillverkat militär stil läder på en vostok amphibia...

mmm... läder. kan känna doften redan här i från. är det du som har gjort den? snyggt!

japp jag som har gjort det, gillar att hålla på med läder och göra saker på egen hand! nu tillhör bandet en annan forum member, ska skicka iväg det på måndag..

Gillas! Önskar att jag själv hade orken att göra en själv.
 

time2catch

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
RicVin skrev:
Kör på "Stinky" idag också. Ett Strap tillverkat av "jankox" tror jag han heter. Lädret måste komma från ngt gammalt mob förråd i Slovakien eller var det nu var han bodde. Det hade en vedervärdig lukt när det dök upp i Svedala. Det var så illa att jag fick det gratis av Denke bara för att han skulle slippa odören. Denke hade nog badat strapet i all man tänkas kan för att försöka dränka lukten men förgäves...
Nu är doften borta, strapet behövde bara lite TLC på en handled för att blomma ut och bara vara coolt!
A87A3F44-7966-45E7-BFEA-23E441FC8E55-226-0000003EB0369436_zpse6eacba5.jpg

Tack för bakgrundshistorian! Verkar vara en strap som har fått vara med och sätter sina spår. Kul läsning. Läder luktar generellt gott, men kan beroende på användning, lukta gammal farbror. :) Men det är det som sätter karaktären och blir till vintage. Snyggt!
 
U

urinvånaren

Guest
Här kommer mitt bidrag, Omega Automatic med ett Racingstrap " Glad Påsk!
 

Bilagor

  • Omega.jpg
    Omega.jpg
    31.9 KB · Visningar: 177

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
time2catch skrev:
mrMyagi skrev:
time2catch skrev:
mrMyagi skrev:
kör idag med ett eget tillverkat militär stil läder på en vostok amphibia...

mmm... läder. kan känna doften redan här i från. är det du som har gjort den? snyggt!

japp jag som har gjort det, gillar att hålla på med läder och göra saker på egen hand! nu tillhör bandet en annan forum member, ska skicka iväg det på måndag..

Gillas! Önskar att jag själv hade orken att göra en själv.


tackar! inte så svårt som det verkar!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Lite egentillverkat:

SNC16426.jpg


DSC01331_zpsccab5258.jpg
 

Bilagor

  • DSC01597.JPG
    DSC01597.JPG
    460.3 KB · Visningar: 164
  • DSC01668.JPG
    DSC01668.JPG
    410.7 KB · Visningar: 156
Topp