• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

isbjörn

Panerai
Inväntar den "slutliga lösningen" vad gäller band. (Finns den?) Rotade fram ett brunt Perlon så länge. Känns passligt.

qydamavu.jpg
 

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Kronosekunden ska inte ha den raka avfasade botten (mer filformad) om det nu ska vara en annan modell än den helt raka kronosekunden som kom på 2915 och tidiga 2998. Sena 145.012 och tidiga 145.022 var först med den kronosekund som vi ser än idag.
Nu är jag med. Tänkte på subdialvisarna :)
Tror jag har rätt visare liggandes faktiskt.
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Se där, trevligt! Berätta mer och ge oss gärna bilder på verket...;)

Själv sitter jag med denna nykomling och funderar på vad för band den borde få, lutar åt krokopräglat i brunt men men...
Den ska få service, den coola hammarautomaten samt ny krona och kärlek...

image.jpg


Sjukt fet!! Vad är åldern på denna??
Grattis!! En sån hade man ju kunnat tro att du redan hade! Kan det vara original länken?
Jag har varit väldigt sugen länge men det har alltid kommit andra klockor i vägen, att prioritera är inte min starkaste sida.:) Kettil har/hade en riktigt fin med boxar och lullull till, han kan berätta mer om vilken länk som är original men det är inte den flexlänken som sitter på min. Kreisler Coffin link med 19mm endlinks är det som satt på vad jag vet...
 

Jens

Greedo
Se där, trevligt! Berätta mer och ge oss gärna bilder på verket...;)

Själv sitter jag med denna nykomling och funderar på vad för band den borde få, lutar åt krokopräglat i brunt men men...
Den ska få service, den coola hammarautomaten samt ny krona och kärlek...

image.jpg



Jag har varit väldigt sugen länge men det har alltid kommit andra klockor i vägen, att prioritera är inte min starkaste sida.:) Kettil har/hade en riktigt fin med boxar och lullull till, han kan berätta mer om vilken länk som är original men det är inte den flexlänken som sitter på min. Kreisler Coffin link med 19mm endlinks är det som satt på vad jag vet...
Hammarautomat är kärlek för handleden!


J
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Jag har varit väldigt sugen länge men det har alltid kommit andra klockor i vägen, att prioritera är inte min starkaste sida.:) Kettil har/hade en riktigt fin med boxar och lullull till, han kan berätta mer om vilken länk som är original men det är inte den flexlänken som sitter på min. Kreisler Coffin link med 19mm endlinks är det som satt på vad jag vet...

Ariste :) Grattis till astronauten!

Jag har sett astronauten på andra länkar från Kreisler än just "coffin link" som modellen normalt förknippas med. Endlinksen har det ngt ovanliga måttet 17,3 mm, vilket får mig att tro att de länkar som förekommer är original.
Jag har en eftermarknads flexlänk från Kreisler till min som jag tror är specialgjord för modellen. Den är dock i litet för nyskick för att passa 100 med den lätt patinerade boetten, så jag föredrar den på läder så länge.
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Ariste :) Grattis till astronauten!

Jag har sett astronauten på andra länkar från Kreisler än just "coffin link" som modellen normalt förknippas med. Endlinksen har det ngt ovanliga måttet 17,3 mm, vilket får mig att tro att de länkar som förekommer är original.
Jag har en eftermarknads flexlänk från Kreisler till min som jag tror är specialgjord för modellen. Den är dock i litet för nyskick för att passa 100 med den lätt patinerade boetten, så jag föredrar den på läder så länge.
Jag bugar och tackar för infon, tar tillbaka mitt slarviga svar till Maro och får ta en bättre titt på min länk.;)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Se där, trevligt! Berätta mer och ge oss gärna bilder på verket...;)

Själv sitter jag med denna nykomling och funderar på vad för band den borde få, lutar åt krokopräglat i brunt men men...
Den ska få service, den coola hammarautomaten samt ny krona och kärlek...

image.jpg



Jag har varit väldigt sugen länge men det har alltid kommit andra klockor i vägen, att prioritera är inte min starkaste sida.:) Kettil har/hade en riktigt fin med boxar och lullull till, han kan berätta mer om vilken länk som är original men det är inte den flexlänken som sitter på min. Kreisler Coffin link med 19mm endlinks är det som satt på vad jag vet...
Får återkomma till denna lilla rackare.

image.jpg
image.jpg
 
Topp