• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

NilsOT

Breitling
Tudortisdag (låter bättre än Speedy Tuesday...)

6D864C2C-CD12-4DEB-9D70-9340EF0F4796.jpeg
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Vacker arveklocka där!
Blir så trött på alla som frågar vad arveklockor är värda...
Äg dem, hylla dem, använd dem och serva när det behövs!
All heder till dig @curler2 ! :)
Tack!
Ja, den är extra trevlig att använda. Han är borta nu men detta är vardagsklockan som satt på honom stora delar av min barndom. Den var lång tid försvunnen men så kom min mamma med den för någon månad sedan. :)
 

Husse

Patek
Tack!
Ja, den är extra trevlig att använda. Han är borta nu men detta är vardagsklockan som satt på honom stora delar av min barndom. Den var lång tid försvunnen men så kom min mamma med den för någon månad sedan. :)
Fint!
Det är som med min Certina, det är klockor man sett varje dag. Därför blir affektionsvärdet därefter! :)
 

Serendipity

Breitling
Du skulle få en annan visuell effekt med ett bredare band som fyllde ut bandhornen. Testa med det först :)
Ja det var ingen dum idé. Tack för tipset!
Detta armbandet som kom med klockan sitter ändå för löst på min handled. Får beställa hem lite olika band. Har en gammal Poljot (36mm) som är i stort behov av ett nytt armband. Lika bra att slå två flugor i en smäll. :D
 

Pictor

Audemars
B
Härlig uddafågel! Var visarna genombrutna på det viset från fabrik eller är det visare som haft lysmassa där en gång i tiden?
Blånerade och utan lumerester, studerat med ultrastark lupp, så det lutar åt orginal.
Härlig uddafågel! Var visarna genombrutna på det viset från fabrik eller är det visare som haft lysmassa där en gång i tiden?
 
Topp