• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

frere

Audemars
2-Faktor
Ägnar mig åt trappistöl och bandbyte i väntan på film. Två av mina gammelur har på sistone slagits om ett mörkbrunt strutsband, så jag behövde få hem lite nytt. Ikväll fick de varsitt Fluco, ett märke som jag inte testat tidigare. Eftersom allt blir jättesnyggt av trappistöl stämmer jag av med forumet innan de får återvända till lådan: vad tycker ni om följande kombinationer?
DSC_0629_zps418501de.jpg

Shell cordovan och grand seiko. Tänkte att den skulle göra sig på ett svart band iom onyxindexen, men frågan är om det är för tunt till den kantiga boettformen?

DSC_0627_zpsb7578b4c.jpg

Svinläder och vulcain cricket. Inspirerad av stilsäkra gossar som aurum och rozzy var grisen ett självklart köp. Känns spontant som ett passande band till en gammal äventyrarklocka från 50-talet, men kanske lite för ljust? Kanske lite svett och slitage gör susen.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Ägnar mig åt trappistöl och bandbyte i väntan på film. Två av mina gammelur har på sistone slagits om ett mörkbrunt strutsband, så jag behövde få hem lite nytt. Ikväll fick de varsitt Fluco, ett märke som jag inte testat tidigare. Eftersom allt blir jättesnyggt av trappistöl stämmer jag av med forumet innan de får återvända till lådan: vad tycker ni om följande kombinationer?
DSC_0629_zps418501de.jpg

Shell cordovan och grand seiko. Tänkte att den skulle göra sig på ett svart band iom onyxindexen, men frågan är om det är för tunt till den kantiga boettformen?

DSC_0627_zpsb7578b4c.jpg

Svinläder och vulcain cricket. Inspirerad av stilsäkra gossar som aurum och rozzy var grisen ett självklart köp. Känns spontant som ett passande band till en gammal äventyrarklocka från 50-talet, men kanske lite för ljust? Kanske lite svett och slitage gör susen.
Är det NiklasArvids gamla Cricket? Den blir perfekt på svin, som du säger så arbeta in det lite så blir det 100!
 

Andsan

Rolex
Får en förnimmelse av kallsvett när jag ser denna. Jag telefonbudade live på just en sån där för ett par år sedan. Osedd sånär som på en (!) risig bild.. Jag köpte den inte. Nervkittlande, stressigt och lite läskigt var det.

Fin klocka.

Tack

Budade hem den Tradera för ett par år sedan. Visste inget om märket innan. Den är nu nyservad och är i mycket bra skick. I det närmaste nyskick. Men, jag skulle önskat att den var något större. Nu är den bara 33 mm.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
NOS Swatch Automatic från 1987. Platsar den på Vintage? ;)
image.jpg


Edit: Fail! Jag ber om de djupaste om ursäkt. När jag tog fram luppen står det år 1991. Mina ögon är inte vad de en gång var. Jag får komma med avbön och reposta någon Av mina Swatch som kvalar in vid ett senare tillfälle.
 
Topp