• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

thomastheswede

Audemars
Augusti och vips är det 24 grader kl 8 på kvällen.
image.jpg
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Fick mig att tänka på en Kreisler coffin-länk, som jag tänkte skulle sitta på min framtida Bulova Accutron Astronaut... :)
image.jpg

Din är ju faktiskt ännu mer "coffin"-formad!
Ja, bara för den länken gör det värt att köpa den Bulovan :)

Ja, det stämmer, min är lite mer coffin-form. Tror det ursprungligen är en gammal megarasslig Seikolänk, @yonsson ;)
 

Warwian

Cartier
Fick mig att tänka på en Kreisler coffin-länk, som jag tänkte skulle sitta på min framtida Bulova Accutron Astronaut... :)
image.jpg

Din är ju faktiskt ännu mer "coffin"-formad!
Ja, bara för den länken gör det värt att köpa den Bulovan :)

Ja, det stämmer, min är lite mer coffin-form. Tror det ursprungligen är en gammal megarasslig Seikolänk, @yonsson ;)
Appropå coffin-länk...
Om man känner sig tursam och vänder sig till undre makter för hjälp, så kan man ju försöka att hitta den komiskt ovanliga Ulysse Nardin ref. 10927-2, vilken också kom på en sådan Kreisler-länk (vanliga 10927 kom på mesh). Jag har självklart en sådan i samlingen (och en vanlig 10927)! Referensen är för övrigt ganska stor på typ 38 mm utan krona.
Här är några bilder jag tog precis (varken datum eller tid är korrekt ställda och ljuset sög):
k0RRsJZ.jpg

jg8NHur.jpg
 
Senast ändrad:
Topp