• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Polerouter från 1954
image.jpeg
 

Pictor

Audemars
Klockklang homage: när man kollar runt på klockforum i världen så slås man av vilken hög standard vi har här. Högt och lågt tas emot med värme och entusiasm på vårt forum. Man blir mer än stolt att få hänga på vintagedelen i Sveriges tyngsta Klocksnack. Ha en fin påsk !!
 

Jax

Cartier
image.jpeg
Idag har jag bara att följa order från allra högsta ort (läs hustrun) och riva ett gammalt växthus som vi har på tomten. Men då behövs rejäla och slitstarka grejor så då åkte 6309-7290:an på. Den sitter idag på ett härligt patinerat zulu-band. Och det är naturligt patinerat utan kemikalier o.dyl. Om det har blivit smutsigt har jag kört det i tvättmaskin och t o m i diskmaskin. Nä, nu får jag försöka ta mig samman även om det är tidigt och börja leta fram lämpliga verktyg. Undrar var jag ställt släggan?
 
Topp