• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

nöt

Vacheron
2-Faktor
Bild? Vore kul att jämföra dem.
IMG_1658.JPG
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Är den 'orörd'? Hur är ovansidan på boetten, blankt eller sunburst? Försöker bena ut hur FUBAR min är... :)

Ping @NiklasArvid
Kommer inte ihåg, har den inte på mig nu. Men tror att den ska vara orörd. Men känner jag pappa rätt kan han ju fått för sig att fixa upp den. Han skulle ju försöka sig på att serva den en gång så den har världens jack slipat i bakboetten. Där skulle han få in en skruvmejsel för att öppna den :facepalm::)
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Lurade av en profil denna igår, njuter av oljudet och det härliga originalskicket. Även härligt att se alla olika strukturer och vinklar de lekt med. Kan inte varit helt billig på sin tid.
image.jpg

Skönt då slapp jag fundera mer på den, kollat lite väl ofta senaste dagarna trots att den borde släppas i tanken (då annat hägrar). Riktigt trevlig iaf så grattis:)
 

marracus

Breitling
Ny på denna sida och tyvärr fick jag bara använda klockan halva dagen idag efter att ha läst tråden här hur ofta vi lämnar in våra klockor på service så kändes det som att det är något jag kanske borde göra då den har legat i en låda sedan 80talet så kände jag att ja, den borde få komma i bra händer för lite ompyssling.

5xh553P.jpg
 
Topp