• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Blank roseguldsgilt(?) i en tråkig, sliten mässingsboett och en riktigt tråkig tavla i en ”solid” roséguldsboett - här ska det byggas franken. :D
EB851560-E2BE-42CF-8F78-2868CA363ABB.jpeg
 
Cool! Super compressor Divers chrono?
Is that the "ladder" bracelet that also fits El Primeo?

Edit: ser på ditt namn att du lär vara svensk... Skrev på engelska bara för att du gjorde det :)

Hej,
Japp sent 60-tal i sin mest expressiva form - A3736 är ref.
20mm "ladder" i detta fall, med "wet suit extension" stämmer med bilder ur kataloger från denna tid.
El Primeros, som A384 m fl, med "ladder" verkar ofta ha 20mm "end piece" i kombination med det vanligare 18mm-bandet, men samtidigt på andra bilder från gamla annonser syns även 20mm versionen.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Hej,
Japp sent 60-tal i sin mest expressiva form - A3736 är ref.
20mm "ladder" i detta fall, med "wet suit extension" stämmer med bilder ur kataloger från denna tid.
El Primeros, som A384 m fl, med "ladder" verkar ofta ha 20mm "end piece" i kombination med det vanligare 18mm-bandet, men samtidigt på andra bilder från gamla annonser syns även 20mm versionen.
Verkligen cool klocka - grattis!
Tack! Jag jagar en ladderlänk till min A384, men de växer inte på träd... :(
IMG_20181124_142123.jpg
 

Dt250

Rolex
Paneristi
1B64683B-4E62-405C-BD06-FD146D091236.jpeg
Jag funderar lite över denna, den är minst 40 år min pappa köpte den i Zurich, och jag fick den sen när jag fyllde arton 37 år sen, vet att det inte är något prestigemärke, men finns inte en enda på internet står Raymond Weil 7000 på baksidan, kan de bara ha gjort ett fåtal ? Bra kvalite i alla fall går perfekt fortfarande.
 
Topp