• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dark evil mark II

rogart-63

Patek
Går lite trögt men det är på gång . Måste hitta lite skruvar att hänga upp kronan och pushers i .

Packad och klar för avfärd till Micromy . Valde den blanka varianten av pvd . Hoppas på att det blir snyggt . Köpte en "original" Mark II så ingen ska tycka jag våldtar en Omega . Ser ut som skrutt men fungerar hyfsat .

DSC02763.JPG
 

rogart-63

Patek
Har inte fått hem boetten förrän nästa vecka . Tänkte då ta in lite hjälp med visare m,m .Men det verkar trögt . Varför är det så ? Fick mig att tappa tror lite på klockeriet . Alla urmakare är så rädda att nåt ska gå sönder .
 

rogart-63

Patek
När jag fick nys om ett 1861 verk på Ebay slängde jag iväg ett skambud . Döm om min förvåning när säljaren hörde av sig . Så nu ligger här ett nytt Omega 1861 verk som skall få plats i min Dark Evil . DDet andra verket är till salu om nån vill bygga nån trevlig kronograpf . Franken kanske klockan är men den är iallafall rakt igenom ny . Är nöjd med att ha hittat ett nytt 1861 verk :). Nu väntar jag bara på boetten från Micromy . Nästa vecka har jag blivit lovad .
DSC02866.JPG
DSC02865.JPG
 

rogart-63

Patek
Går det att göra polerade ytor i lapping machine så de blir plana? Tycker det ser lite märkligt ut här då de borstade ytorna gjorts plana och fina, men inte de polerade.

Just i detta fall skall dom inte vara plana utan lätt rundade . Men det borde väl gå ? Med en polertrissa på lappingmaskinen istället .
 

rogart-63

Patek
Tydligen tagit fel pusher. En är lång och den andra kortare. Blir att skicka en till micromy för pvd. Men det gör vi sen. Efter eller emellan monteringen.
 

rogart-63

Patek
Passade på att pvd:a bezel och verkring oxå .När jag ändå höll på:) . Här ser man skillnaden på boetten . En ful vanlig och så en pvd .
Har som sagt blandat ihop en pushercap till en vanlig speedmaster och en pushercap till speedmaster mark II .
Har man lärt sig nåt idag då . Den vanliga blir lite högre då den inte är lika urfräst inuti . Så capen sitter lite högre på den .
Shit happens again .
Får skicka rätt pusher till Micromy och fråga om dom kan ta med den nånstans i sin PVD .

DSC02949.JPG
DSC02945.JPG
DSC02944.JPG
 

CLT

Rolex
Måste vara hemskt att behöva vänta en gång till på att dom ska PVDa det sista.. Får du ihop den när tryckknapparna kommer tillbaka?
 

rogart-63

Patek
Funderar på vilket eller vad för strap jag skall ha till denna . Ett svart ska det nog vara . Först hade jag tänkt ett Hirsch peformance Tiger . Men dom är inget snygga .Sköna kanske men ack så fula . Tips mottages gärna .
 
Topp