• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

JB_XII

Rolex
Hur bärs en DJ i 36mm? Skulle gärna ha en sån framöver men jag gillar normalt klockor 40-42mm i dykarklassen. En 41mm DJ blir dels för dyr men för stor för klocktypen.

17 cm handleder. Sitter som en dröm.

8E93C3A7-21CB-4439-90E4-6A593B218B9C.jpeg
 

LeoWL

Breitling
Skulle jag köpa en 116234 idag hade jag nog övervägt att leta efter en beg i fint skick. Modellen är väl förmodligen inne på sista året och kommer ersättas under 2019 av urverk 3235. Skulle jag dock vara 100% säker på att klockan är en keeper (om nu någon som överhuvudtaget satt sin fot på detta forum kan vara säker på det?) är det ju väldigt nice att köpa en box fresh rolle från AD. Det gör man nog inte svinmånga gånger i livet.


Du har verkligen en poäng i att man vill vara 100 på att det är en keeper om man ska köpa den crisp från AD. Som det känns nu ska den köpas för att hållas men känner jag mig själv rätt så kommer jag nog börja sukta efter annat så småningom. Oundvikligt

Tror du att nuvarande modell kommer bli mer eller mindre eftertraktad på sikt när den nya modellen kommit? (Ska villigt erkänna att jag inte vet skillnaden men den ska jag ta reda på!)
 

Man

Rolex
Inviger första dagen med denna nykomling i samlingen. Mycket nöjd :)
F2A9CBFA-BBC2-40DC-B820-D2757A5A2DBA.jpeg
Sitter väldigt snyggt! :cool: Har själv börjat kika på denna konfiguration, dvs blå tavla och jubilee men möjligen räfflad ring istället. Kikade du nånting på en med räfflad ring först och isf vad tyckte du?
Mvh
 

Bubban

Omega
Sitter väldigt snyggt! :cool: Har själv börjat kika på denna konfiguration, dvs blå tavla och jubilee men möjligen räfflad ring istället. Kikade du nånting på en med räfflad ring först och isf vad tyckte du?
Mvh
Tack! ja det är också en snygg kombo. Jag var dock mer inne på något mer "plain" när jag letade efter denna så en slät ring föll mig mer i smaken :) Jag har ju några klockor med blå tavla redan (på något blir det alltid blåa klockor för mig haha) så tankarna går åt att byta till en rosa tavla :)
 
  • Like
Reactions: Man

Man

Rolex
Tack! ja det är också en snygg kombo. Jag var dock mer inne på något mer "plain" när jag letade efter denna så en slät ring föll mig mer i smaken :) Jag har ju några klockor med blå tavla redan (på något blir det alltid blåa klockor för mig haha) så tankarna går åt att byta till en rosa tavla :)
Byta till rosa på den här DJn alltså?
Personligen vet jag inte om nån tavla kan slå den blå, närmast (i mitt huvud) är nog silver eller vit. Men jag har ju inte ens testat nån så jag är ju novis i ämnet. Tycker f ö att du gjorde ett kanonsnyggt val!
 

Bubban

Omega
Byta till rosa på den här DJn alltså?
Personligen vet jag inte om nån tavla kan slå den blå, närmast (i mitt huvud) är nog silver eller vit. Men jag har ju inte ens testat nån så jag är ju novis i ämnet. Tycker f ö att du gjorde ett kanonsnyggt val!
Precis. Lägger in en bild här på hur det blir. Blått är ju verkligen supersnyggt och jag tycker själv att det blir snyggast på många klockor. Vad tycker du om denna? kostar 1000 kr att byta (+ tavlan såklart), så man kan ju alltid byta tillbaka om det är så :)
IMG_3232.jpg
 

Man

Rolex
Precis. Lägger in en bild här på hur det blir. Blått är ju verkligen supersnyggt och jag tycker själv att det blir snyggast på många klockor. Vad tycker du om denna? kostar 1000 kr att byta (+ tavlan såklart), så man kan ju alltid byta tillbaka om det är så :)
IMG_3232.jpg
Den där är snygg! Klart snyggare än jag först trodde den skulle vara. Kan säkert bli jättebra på dig! Kör på den om du gillar den. :) I mitt fall tror jag däremot att blå eller möjligen vit eller silver är bättre.
 
Topp