• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

mofo

Audemars
2-Faktor
D5EB68AD-8270-4780-B84F-88D0E5D410D0.jpeg
AA1B1FD7-68E4-4787-8A85-9F57D75D7315.jpeg
Äntligen har jag hittat ett jubilee till min 16018 :cigar:
Shiiit, äntligen...man får gratulera och vilket lyft det blev(i mina ögon iaf).

Länken ser ut att vara i riktigt bra skick också, hur är stretchen i länken?
Kostade skjortan också antar jag?
 

Rolexmaster

Omega
Friends Of KS
Hej allesammans!

Har en liten fundering ang min datejust 16234. Hur många länkbitar ska det sitta totalt och hur många per sida? Har totalt 22 när man räknar alla fasta med extra länkbitarna. Hur ska de sitta?
 
Antar att urmakaren trycktestade den med :)? Annars lär du göra det.

Ja, givetvis. Bakgrunden var att jag testade den förra året i havet. Jag hann inte testa inför en resa.

Tänkte att jag skulle låta bli att bada med den på grund av det och så hamnade jag vid en badvik med klockan på armen och ville inte gömma den bland kläderna. Hellre att klockan blir förstörd än stulen. Tog en chans och när jag kom upp hade jag kondens på insidan av plexiglaset. Tog en varm sten och värmde bort kondensen. Den har inte tagit in vatten som tur var. Så ingen skada skedd. Då fick man svart på vitt att något behövde fixas. Har än så länge bara bastat med den.
 

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
Ja, givetvis. Bakgrunden var att jag testade den förra året i havet. Jag hann inte testa inför en resa.

Tänkte att jag skulle låta bli att bada med den på grund av det och så hamnade jag vid en badvik med klockan på armen och ville inte gömma den bland kläderna. Hellre att klockan blir förstörd än stulen. Tog en chans och när jag kom upp hade jag kondens på insidan av plexiglaset. Tog en varm sten och värmde bort kondensen. Den har inte tagit in vatten som tur var. Så ingen skada skedd. Då fick man svart på vitt att något behövde fixas. Har än så länge bara bastat med den.
Snabbtänkt med varm sten :) bra! Kul med en tät 1601 som tål att bada med.
 
Snabbtänkt med varm sten :) bra! Kul med en tät 1601 som tål att bada med.

Ja, jag fann mig snabbt. Blev lite orolig där ett tag, men kondensen försvann med hjälp av den solvarma stenen jag hittade i sanden. Bra tips om någon råkar ut för något liknande på solsemestern.

Ser till att alla mina klockor är täta vanligtvis. Vill inte hamna i situationer där man överväger att lämna dem där de kan bli stulna. Tjuvar är rätt förslagna. De vet att folk lägger värdesaker bland kläder på stranden, lämnar saker i fack i bilen, värdeskåp i omklädningsrum, hotellrum etc.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Har någon gjort en bra sammanställning över de olika refs som finns? Googlat runt och sökt här men inte hittat någon som är tillräckligt tydlig imo
 

CK_Solna

Breitling
Hej,
Någon som vet vart man bäst och smidigast man får tag i en jubilee-länk (hidden clasp) till en 116234 (förutom AD)?
 
Topp