• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

DukeNukem

Omega
Införskaffat jubilee till min 126200, sjukt nöjd. En helt annan klocka och det blir nog mer handledstid för denna.

Dj jubilee.jpg
 

Challedeluxe

Cartier
Lovade en liten g/s Datejust till damen i 30-årspresent för några år sedan och inser nu när det närmar sig att det inte bara är stålsport-rolex som stigit mot skyarna prismässigt… hittade denna nedan och tycker den ser helt ok. Any thoughts på skick? Tack!
 

Bilagor

  • 6AA88EC3-CECF-4645-963E-61E5147D1C1A.png
    6AA88EC3-CECF-4645-963E-61E5147D1C1A.png
    382.8 KB · Visningar: 17
  • 77EFD1B4-5731-4CF0-967F-2C1B701FEDDE.png
    77EFD1B4-5731-4CF0-967F-2C1B701FEDDE.png
    458.8 KB · Visningar: 13
  • 3C5838B3-36DE-44AE-9C8F-26A9D2777BD4.png
    3C5838B3-36DE-44AE-9C8F-26A9D2777BD4.png
    405.9 KB · Visningar: 12

das_heuer

Cartier
2-Faktor
Lovade en liten g/s Datejust till damen i 30-årspresent för några år sedan och inser nu när det närmar sig att det inte bara är stålsport-rolex som stigit mot skyarna prismässigt… hittade denna nedan och tycker den ser helt ok. Any thoughts på skick? Tack!
Bilderna ser lite fixade ut men ser ut att vara mycket boett kvar och med tydliga former. Bandhornen ser bra ut men har säkerligen polerats. Bara att lägga upp fler bilder eller annons om du vill ha fler inspel och bättre bedömning.
 

das_heuer

Cartier
2-Faktor
Really?
Ta en titt igen på bandhornen. Alla 4 ser olika ut.
Screenshot_20220125-202743_Chrome.jpg
Tycker den overall ser OK ut med tanke på dammodell. Mycket svårt att hitta 26-28mm i mint condition eftersom de ofta polerats (tyvärr). Bilden ser fixad ut som jag nämnde, därför tror jag vinkeln ser lite märklig ut vid tex vänstra övre bandhornet. Fler bilder hade varit bra men tycker inte bandhornen på något sätt avskräcker (sen om den är köpvärd eller ej beror på fler saker).
 
Senast ändrad:

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Tycker den overall ser OK ut med tanke på dammodell. Mycket svårt att hitta 28mm i mint condition eftersom de ofta polerats (tyvärr). Bilden ser fixad ut som jag nämnde, därför tror jag vinkeln ser lite märklig ut vid tex vänstra övre bandhornet. Fler bilder hade varit bra men tycker inte bandhornen på något sätt avskräcker (sen om den är köpvärd eller ej beror på fler saker).
Vinkeln? Bandhornen, framförallt övre vänstra ser otroligt märkligt ut på alla bilder.

Avstå @Challedeluxe.
 

das_heuer

Cartier
2-Faktor
Thanks for input! Här är hela annonsen. Yes den har nog fått sig ett par poleringar.

Tack, mycket bättre bilder i annonsen (aldrig bra med bilder mot ljus/vit bakgrund). Som synes är den polerad men inte överdrivet mycket imo eller så hårt att den tappat formen. Med dammodeller från sent 80 tal får man nästan räkna med att de ser ut såhär, annars brukar prislappen justeras därefter. Är mint condition avgörande finns bättre ex men som sagt, helt okej (se röda markeringar på bilden bakifrån, ganska tydlig linje ”horisontellt mot boetten” utan att se överdrivet rundad ut vid toppen).
C777A87D-8155-4893-8088-602D15FFFB2D.jpeg
A1547C27-005A-4D89-9FE4-640E2B61EA91.png
 

Challedeluxe

Cartier
Tack, mycket bättre bilder i annonsen (aldrig bra med bilder mot ljus/vit bakgrund). Som synes är den polerad men inte överdrivet mycket imo eller så hårt att den tappat formen. Med dammodeller från sent 80 tal får man nästan räkna med att de ser ut såhär, annars brukar prislappen justeras därefter. Är mint condition avgörande finns bättre ex men som sagt, helt okej (se röda markeringar på bilden bakifrån, ganska tydlig linje ”horisontellt mot boetten” utan att se överdrivet rundad ut vid toppen).
C777A87D-8155-4893-8088-602D15FFFB2D.jpeg
A1547C27-005A-4D89-9FE4-640E2B61EA91.png
Tack för hjälpen.
Yes den är ju inte topptoppskick, men tycker det känns helt OK givet prisbilden. När jag kikat runt landar man >50% dyrare (på Chrono24) om man skall hitta en som är i fint skick. Känns lite saftigt. Får fundera lite… om någon har en trevlig dam g/s till salu får ni gärna PMa :)
 

das_heuer

Cartier
2-Faktor
Tack för hjälpen.
Yes den är ju inte topptoppskick, men tycker det känns helt OK givet prisbilden. När jag kikat runt landar man >50% dyrare (på Chrono24) om man skall hitta en som är i fint skick. Känns lite saftigt. Får fundera lite… om någon har en trevlig dam g/s till salu får ni gärna PMa :)
Det minsta. Chrono har nog spelat ut sin roll som referenssida för priserna, börjar bli groteskt där. Flertalet KS annonser på säljsidan refererar till C24s listpriser och det är direkt missvisande i många fall.

Off topic men avseende klockan tycker jag också den är OK, alltså godkänd men inte mer än så. Priset var ju bra och är det en modell du vet att tjejen skulle gilla kan den vara ett alternativ. Ska det vara i bättre skick ligger prisbilden på strax över 50k på flertalet annonser på blocket men då med tillbehör osv.
 

Dbrasco

Rolex
2-Faktor
Kollat klart på alla bilder nu och saknar klocka med datum.
Behöver en 116234 med mörk tavla, jubilee och opolerad. Så ny som möjligt.
Har bara haft den 4ggr tidigare så varför inte 5e gången gillt 🤣
Pm någon?
 
Topp