• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datumförstoringen på Rolex

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Det finns ju en DJ2 på 41mm om du tycker en dj e för liten
Ja, har faktiskt funderat på den, men gillar inte den polerade mittlänken (nu har jag bara sett den på bild och just sånt brukar ju se mer "extremt" ut på bild). Kanske dags att gå till butik för att klämma på den?
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Återupplivar denna tråd. Jag gillar ju som sagt datumbubblan om den är "ordentlig". Har precis köpt en Squale där jag tycker att datumförstoringen tillför klockan något (första bilden). Vad jag inte förstår är hur en kvalitetstillverkare som Rolex kan misslyckats med denna detalj på vissa exemplar (se bilder hämtade från forumet) där det bara ser billigt och påklistrat ut (till skillnad från ett budgetmärke som trots allt Squale är i sammanhanget).
0510-jpg.534547
image-jpeg.537432
img_4795-jpg.517163
img_20170316_092312-jpg.496258
img_20170515_071339-jpg.537849
image-jpeg.537433
 
Senast ändrad:

Tuktuk

Patek
2-Faktor
En sak är i alla fall helt säker; datumet blir större med bubbla än utan. Tycker datumfönstret på SD är liiiite klent. Fast hemskt coolt så klart :D
 

Bruset

Panerai
Är väl AR under bubblan på nyare rolex? Gör kanske att det kan se lite konstigt ut på bilder.. likt ovan.
 

MrRolex

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Lyckades få en Sub där datumet inte förstoras nämnvärt. Läst i någon tidigare tråd om detta fel, men hittar den inte nu. Kan någon som har koll upplysa mig om hur det låg till med detta produktionsfel?
IMG_1056.JPG
IMG_1058.JPG
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Lyckades få en Sub där datumet inte förstoras nämnvärt. Läst i någon tidigare tråd om detta fel, men hittar den inte nu. Kan någon som har koll upplysa mig om hur det låg till med detta produktionsfel?
img_1058-jpg.619798
Ja, det där såg ju för bedrövligt ut. Är det så liten förstoring (knappt någon?) är ju bubblan helt meningslös och förstör utseendet.
Angånde frågeställningen överlåter jag det till Rolexrävarna på forumet...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Lyckades få en Sub där datumet inte förstoras nämnvärt. Läst i någon tidigare tråd om detta fel, men hittar den inte nu. Kan någon som har koll upplysa mig om hur det låg till med detta produktionsfel?
IMG_1056.JPG
IMG_1058.JPG
Gällde vissa årtal, bytes gratis (och utan förklaring) för de som önskar. :)
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Lyckades få en Sub där datumet inte förstoras nämnvärt. Läst i någon tidigare tråd om detta fel, men hittar den inte nu. Kan någon som har koll upplysa mig om hur det låg till med detta produktionsfel?
IMG_1056.JPG
IMG_1058.JPG
Gällde vissa årtal, bytes gratis (och utan förklaring) för de som önskar. :)
Hur lyckas ett lyxmärke som bygger sitt varumärke på kvalitet mm att släppa ifrån sig det där så tydliga misslyckandet kan man ju undra? PRAO-elever i produktionen, eller...?
 

MrRolex

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Hur lyckas ett lyxmärke som bygger sitt varumärke på kvalitet mm att släppa ifrån sig det där så tydliga misslyckandet kan man ju undra? PRAO-elever i produktionen, eller...?
Jag läste en spekulation var att det är billigare att byta åt dem som kommer tillbaka och klagar än att göra om och göra rätt på alla.
 
Topp