• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Day-Date-tråden

Alla länkar får stretch beroende på hur löst man bär dom.

A0CA9BD1-C90D-497B-9068-24BBE74D0E89.jpeg
3227D094-D89B-427C-A502-89A4FDD5DB93.jpeg
Lagom häng så att säga
 
Jag har testat en klocka som haft länken renoverad (obs: jubilee) och den kändes nästan som en 1000kr no-name länk från Ebay. Nu vet jag inte om det var Michael Young eller någon annan som renoverat länken, men den kändes fan inte kul. Ingen stretch och så, men något var allmänt off.
Ni som renoverat eller testat renovera länkar, hur upplever ni att de känns?
 
Är det inte lite det som är charmen? Man vet att det är sämre på alla sätt, men det är något ädelt med det ändå.
Ser den inte, men sedan gillar jag verkligen guld guld också... Färgen känns lite smutsigt grå. Klockan är för tung också, inte så bekvämt.
 
Baserat på vad de kostar och vilket enormt prestigemärke vi talar om så tycker jag deras (stål)länkar håller alldeles för låg nivå. Eller gjorde iaf, de nyare modellerna kan jag lite om. @Aurum
 
Baserat på vad de kostar och vilket enormt prestigemärke vi talar om så tycker jag deras (stål)länkar håller alldeles för låg nivå. Eller gjorde iaf, de nyare modellerna kan jag lite om. @Aurum
Fel tråd, men de gamla är ju grymma? De vikta är nog där de toppade. De första fjädrande tightast men även lite vekare. Vad är bättre menar du?
 
Tillbaka
Topp