• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Day-Date-tråden

Tack, här kommer en lite bättre bild.
test5.jpg
Vackert!
 
Ringde Rob Engström för tavelbyte på en 18038 och fick svar att de endast gör det i samband med service. Gjorde en full service (14k) i maj/juni så det känns väldigt onödigt.

Har alla ADs den regeln?
hej rob engström suger vill ha 2500kr för en tavel byte , hade min egen
ringde Bergström uppsala, och dem tog bara 1100kr ,och hämtade den dagen efter
 
hej rob engström suger vill ha 2500kr för en tavel byte , hade min egen
ringde Bergström uppsala, och dem tog bara 1100kr ,och hämtade den dagen efter
Rob Engström ville ha 5800kr inkl ny tavla. Men problemet är att de inte ville byta tavla på en 18038 utan att samtidigt göra en service....
Ska ringa Bergströms och Nymans och kolla vad de säger.
 
Senast ändrad:
0B3B8787-589C-4DB4-A850-26AA75FFB376.jpeg
Nu får man hänga lite i den här tråden också! Efter en vecka måste jag säga att jag har svårt att ta av den... men vill ha en ljusare tavla. Ni som varit med ett tag, är det bara att kliva in hos AD med en tavla man köpt separat och be dem byta eller vill de att man köper tavla direkt från dem alternativt petigt kring vilka som monteras i vilka modeller?

Väldigt fin! Hojta till om du vill sälja - är på jakt efter samma ref och tavla, fast med lumen på tavlan.
 
Håller på och letar efter DD främst en 18078. Fastnat för bark utförandet. Och efter att ha läst 118 sidor här i tråden så har ja förstått att case och länk är det som man ska titta först och främst på och inte haka upp sig på vilken tavla som sitter i. Är ute efter mörk tavla. Svart/blå/grön. Men det jag inte vet är om 038/238 tavlorna passar i en 078 eller är man låst till denna refs tavlor? Och vart bortsett från här är en bra marknadsplats för dessa klockor? På c24 känns det ungefär som att handlarna drar till med ett pris och hoppas att det blir sålt. Men vad vet jag, kanske lär mig att det är omöjligt att få tag i ett fint ex under 130 k när jag fortsätter bläddra i tråden. Året är ju trotts allt bara -18 dit jag kommit och efter det har väl alla Rolex skenat.
 
äldre daydates tillexempel 18038 med 30xx verk
eller 15 verk kan strula rejält med datumbyte vid skifte av tavla, därav tror jag flertalet verkstäder är skeptiska till byte om inte service gjorts i närtid.
 
Vad säger ni som kan om dessa och ett acceptabelt pris?
Fullset
Screenshot_20200901_173842.jpg
Screenshot_20200901_173749.jpg

Även denna fullset
Screenshot_20200901_173516.jpg
Screenshot_20200901_173454.jpg
klocka + box
received_353356125680925.jpeg
received_628841184670947.jpeg

Tacksam för input då jag själv har svårt att avgöra poleringen, tycker dock alla är fina bortsett från tavlan på 078 men det går ju att byta ut. Den är väl också i sämst skick överlag vilket avspeglas i säljarens utsatta pris. Vet inte vad man kan leva med i stretch på en president länk, men har ju liknande på min DJ och tycker ändå den är okej
 
Tillbaka
Topp