• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Day-Date-tråden

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Därför du säljer?
Mycket udda att hylla en klocka som ligger på k&s, då är den uppenbarligen inte tillräckligt bra?
Märklig inställning. Allt är inte riktigt så svart eller vitt.
Du kanske har möjlighet att unna dig lyxen att aldrig behöva sälja en klocka du tycker om för att få möjlighet att prova andra klockor, alternativt att du är så nöjd med ditt befintliga bestånd att du inte adderar till samlingen.
Det är synnerligen få förunnat (framför allt i aktuell prisklass) att inte behöva sälja klockor man tycker om för att ges möjlighet att prova annat.
 

card

Panerai
2-Faktor
Några gamla bilder på min 18238.

tE7Ho6c.jpg

wjN0KIM.jpg

sIIHAdM.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Märklig inställning. Allt är inte riktigt så svart eller vitt.
Du kanske har möjlighet att unna dig lyxen att aldrig behöva sälja en klocka du tycker om för att få möjlighet att prova andra klockor, alternativt att du är så nöjd med ditt befintliga bestånd att du inte adderar till samlingen.
Det är synnerligen få förunnat (framför allt i aktuell prisklass) att inte behöva sälja klockor man tycker om för att ges möjlighet att prova annat.
Vad jag kan unna mig hör inte hemma här. Vidhåller att det är udda att hylla en klocka man försöker sälja.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Håller med @Palenkovich, jävligt märklig inställning. Inte det minsta udda.
Inte alls märklig, för mig är det ett rätt starkt tilltag att skriva och hylla en modell i en tråd. Mao, en klocka man verkligen gillar, dvs en klocka man inte säljer om man inte måste. Sedan har vissa har en tendens att hylla sådant man precis lagt ut på k&s (syftar inte direkt på denna DD nu). Detta är för mig helt obegripligt, är man så nöjd får man behålla till man tröttnar lite på den... Men det är som vanligt, vi fungerar alla olika och tycker olika, det är inte speciellt udda.
 

Zingo

Rolex
Är på jakt efter en 18238 eller 118238 och behöver höra lite kloka ord kring valet. Den stora skillnaden (förutom borstad vs blank boett) är tyngden med den 6-siffriga serien som jag har förstått det. Är det värt det? Betalar hellre mindre än mer men är fundersam. Erfarenheter lyssnas gärna på.
 

marlun

Rolex
Är på jakt efter en 18238 eller 118238 och behöver höra lite kloka ord kring valet. Den stora skillnaden (förutom borstad vs blank boett) är tyngden med den 6-siffriga serien som jag har förstått det. Är det värt det? Betalar hellre mindre än mer men är fundersam. Erfarenheter lyssnas gärna på.
Kolla sida 3 i tråden, finns för- och nackdelar med båda förstås. Det som talar för 18238 är egentligen bara om du föredrar de äldre urtavlorna och borstade bandhorn. De 6-siffriga har mer guld i både boetten och länken vilket såklart bidrar till en härligare känsla och länken lär inte få stretch på samma lika lätt som en 5-siffrig.
 

Zingo

Rolex
Kolla sida 3 i tråden, finns för- och nackdelar med båda förstås. Det som talar för 18238 är egentligen bara om du föredrar de äldre urtavlorna och borstade bandhorn. De 6-siffriga har mer guld i både boetten och länken vilket såklart bidrar till en härligare känsla och länken lär inte få stretch på samma lika lätt som en 5-siffrig.
Vad är den allmänna uppfattningen, är det värt att plusa på ca 40-50% av priset för att kliva upp på 6-siffriga serien?
 
Topp