• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Day-Date-tråden

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Såhär med några dagars perspektiv så kan jag störa mig sjukt mycket när jag tänker på det.
Helt vansinnigt egentligen.
Givetvis kan man som ung expedit inte ha koll på allt, men att komma ut och säga att urmakaren bakom väggen hade samma känsla är ju inte alls särskilt förtroendeingivande med facit i hand. Jag har själv aldrig haft en sexsiffrig DD i handen så jag har inte mycket att jämföra med, men dessa borde ju ha sett hur många klockor som helst.
Finns flera fall där exempelvis kaplans så kallade klockexperter dömt ut klockor som varit helt legit.. en expedit på ad som säljer nytt skulle jag inte se som någon expert..
 

RobVintage

Panerai
Såhär med några dagars perspektiv så kan jag störa mig sjukt mycket när jag tänker på det.
Helt vansinnigt egentligen.
Givetvis kan man som ung expedit inte ha koll på allt, men att komma ut och säga att urmakaren bakom väggen hade samma känsla är ju inte alls särskilt förtroendeingivande med facit i hand. Jag har själv aldrig haft en sexsiffrig DD i handen så jag har inte mycket att jämföra med, men dessa borde ju ha sett hur många klockor som helst.
Jaja släpp det nu vem bryr sig.
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Mint osv
1BEC16CD-A0C0-4A87-BE5C-35AD2E5AB484.jpeg
7DDB1A04-C031-4D19-85D9-531DB3A63A31.jpeg

20648F86-902F-484A-A476-30E127F8DC99.jpeg

03D83F49-10DF-40D9-A8DA-F13CDE2D0D4C.jpeg
 

TheTaleTeller

Vacheron
Friends Of KS
2-Faktor
Hello DD-tråden!

Har snurrat ett par klockor och fick med det lite feeling att ev göra min 18238 lite mer vulgär!

Är det någon här som har/haft 5ref YG-DD med Pave tavla? Eller ”mer” bling än bara indexmarkeringarna? Efterfråga med andra ord förslag på stensatta tavlor och ej exteriört på boett eller liknande :)

Bilder mottages tacksamt för inspiration, har kikat en del i tavel-tråden men har ni får ni gärna dela med er :)

Tack!
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Hello DD-tråden!

Har snurrat ett par klockor och fick med det lite feeling att ev göra min 18238 lite mer vulgär!

Är det någon här som har/haft 5ref YG-DD med Pave tavla? Eller ”mer” bling än bara indexmarkeringarna? Efterfråga med andra ord förslag på stensatta tavlor och ej exteriört på boett eller liknande :)

Bilder mottages tacksamt för inspiration, har kikat en del i tavel-tråden men har ni får ni gärna dela med er :)

Tack!
@Aurum gamla var inte dum.
Screenshot_20201206-221940~2.png
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Hello DD-tråden!

Har snurrat ett par klockor och fick med det lite feeling att ev göra min 18238 lite mer vulgär!

Är det någon här som har/haft 5ref YG-DD med Pave tavla? Eller ”mer” bling än bara indexmarkeringarna? Efterfråga med andra ord förslag på stensatta tavlor och ej exteriört på boett eller liknande :)

Bilder mottages tacksamt för inspiration, har kikat en del i tavel-tråden men har ni får ni gärna dela med er :)

Tack!
Lapis eller någon annan sten är trevliga, de finns väl både med och utan diamanter :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hello DD-tråden!

Har snurrat ett par klockor och fick med det lite feeling att ev göra min 18238 lite mer vulgär!

Är det någon här som har/haft 5ref YG-DD med Pave tavla? Eller ”mer” bling än bara indexmarkeringarna? Efterfråga med andra ord förslag på stensatta tavlor och ej exteriört på boett eller liknande :)

Bilder mottages tacksamt för inspiration, har kikat en del i tavel-tråden men har ni får ni gärna dela med er :)

Tack!
Pavé utan mer annan is är riktigt fint och relativt diskret/nedtonat/lugnt mtp mängden bling. Tyvärr är de ju väldigt ovanliga och dyra. Min ovan tycker jag har en bra stensättning, men tavlan är ju allt annat än diskret.
 

TheTaleTeller

Vacheron
Friends Of KS
2-Faktor
Pavé utan mer annan is är riktigt fint och relativt diskret/nedtonat/lugnt mtp mängden bling. Tyvärr är de ju väldigt ovanliga och dyra. Min ovan tycker jag har en bra stensättning, men tavlan är ju allt annat än diskret.

Håller helt med, det är väl det som ligger närmst i intresseväg! Din Vignette/String tavla var ju oerhört bra! Undrar vad en sån kan ligga på idag... Har du fler bilder nära tillhands? Har sett den i olika trådar genom tiden, föredrar den över den andra vignetten med enbart isindex!
 
Topp