• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Daydate krånglar vid dagbyte

Izze

Cartier
Hallå där,

Har en rätt så nyinköpt DD och jag märkte först nyligen att den har svårt att byta över till rätt dag. Vet inte om jag postar på rätt plats men jag skulle gärna få mer information om detta.

Går det att åtgärda?
Vart vänder jag mig?
m.m.

Notera att jag kan manuellt vrida den till rätt datum och dag. Det är en 79' 18078

Tack!
image.jpeg
 
Precis det problemet började hända lite då och då med min Day-Date 18078 från 79. Det började för ett par veckor sedan, och min var relativt nyservad. Så i skrivande stund är den inne hos ROB.E. Beskedet jag fått per telefon är att den ska justeras lite. Men jag vet mer i veckan. :)

Lycka till.:)
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Även min har fått samma problem. Ibland slår den om helt först vid kl 03. Den är servad för ett år sen på Rob så jag ska be dem fixa det på servicegatantin.
 

McOak

Omega
Hallå där,

Har en rätt så nyinköpt DD och jag märkte först nyligen att den har svårt att byta över till rätt dag. Vet inte om jag postar på rätt plats men jag skulle gärna få mer information om detta.

Går det att åtgärda?
Vart vänder jag mig?
m.m.

Notera att jag kan manuellt vrida den till rätt datum och dag. Det är en 79' 18078

Tack!
image.jpeg

Först och främst; tråkigt!
Men precis som ovan nämnt, kolla med AD innan du lämnar in den och be gärna om en ungefärlig kostnad för kalaset.
 
Topp