• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Daydate Stentavla 41mm

Ako

Rolex
2-Faktor
Tillverkas daydate 41mm med stentavla ? Finns det överhuvudtaget moderna orginal stentavlor som standard eller specialbeställning ?
 

Apansson

Torpare
Det beror kanske på hur man är skapt?
Jag har ändå inte råd men...
Har 19.5 cm handleder....
Jag tycker att den känns oproportionerlig som klocka i helhet, den eleganta presidentlänken försvinner in i en för fet boett och glasring. Känns bara för klumpigt på ett så elegant ur. :) men visst, man ska väl ha det som känns bäst..
 
  • Like
Reactions: Ako

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Jag tycker att den känns oproportionerlig som klocka i helhet, den eleganta presidentlänken försvinner in i en för fet boett och glasring. Känns bara för klumpigt på ett så elegant ur. :) men visst, man ska väl ha det som känns bäst..

Givetvis en högst subjektiv åsikt från en ägare av en 36mm:are ;-)
Vissa kan tycka att 36 mm på en 19,5 cm handled ser ut som en damklocka, så all förståelse för att TS suktar efter 41mm..
 

Apansson

Torpare
Givetvis en högst subjektiv åsikt från en ägare av en 36mm:are ;-)
Vissa kan tycka att 36 mm på en 19,5 cm handled ser ut som en damklocka, så all förståelse för att TS suktar efter 41mm..
Sjävklart - nu har jag ju dock haft större klockor innan och känner att denna känns mer fulländat rent proportionerligt! Pröva bara båda storlekarna i alla fall - jag tror du kommer bli förvånad. :)
 
  • Like
Reactions: Ako
Topp