• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Daytona 116520 Tickande ljud?

Tjena,
Är ny här på forumet och gick med av anledning att jag nyligen köpt en Rolex Daytona 116520 (googlade fram en bild för att vara specifik) - http://www.q45.org/cpg/albums/userpics/10001/normal_DSC_0012~3.jpg

Klockan köpte jag via blocket, jag är nybörjare men såg till att få med mig box, ytterbox, cert, serienummer och hela den faderullan, och vi lämnade även in klockan på Kaplans och fick klockan värderad innan affär, och allt från kaplans stämde också överens.

Nu till själva haken: Allting började med att jag hörde ett typ av gnisslande ljud från vad jag tror är länkarna på klockan, låter som något som skulle behöva smörjas/oljas in. Och såklart när man har gått och köpt en klocka så blir man ju, trots alla papper och boxar samt kaplans intyg, ändå orolig. Jag googlade detta, och kom istället in på någonting annat. Googlade något i stil med "Rolex Daytona noise" och kom istället in på forum där det pratades om att Rolex klockor som har tick tock ljud inte var äkta, de skulle inte låta överhuvudtaget när man sätter klockan mot örat sades det. När jag har klockan intill örat så hör jag ett tickande ljud, dock inte det klassiska tick tock, utan ett snabbare tickande. Hursomhelst, jag sökte vidare och hittade fler liknande sidor där det framgick samma sak. Efter ett tag hittade jag även sidor där det stod motsatsen. Alltså att en Rolex ska, iallafall i vissa fall, låta tick men då ett väldigt snabbt tickande, precis som min gör. Jag är som sagt nybörjare och vänder mig därför hit.