• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

"DAYTONA" trĂ„den! đŸ€™đŸŒ

Dafi

Cartier
2-Faktor
Sliten och trött finish men skicket speglas ju i prissÀttningen. En polering och den Àr hur fin som helst.
Tycker PCL-lÀnkarna bryter ljuset mÀrkligt, som om de fulpolerats. Sedan har luggarna och boetten redan rundade kanter samt djupa skador som innebÀr att det kommer behövas hyvlas av en hel del stÄl (för AD:s i Sverige lasersvetsar vÀl inte Ànnu?). Jag tror inte ytterligare en polering kommer ÄterstÀlla dess forna glans (bildligt talat), men jag Àr inte heller expert pÄ Daytona.
 

Alexander

Panerai
2-Faktor
Tycker PCL-lÀnkarna bryter ljuset mÀrkligt, som om de fulpolerats. Sedan har luggarna och boetten redan rundade kanter samt djupa skador som innebÀr att det kommer behövas hyvlas av en hel del stÄl (för AD:s i Sverige lasersvetsar vÀl inte Ànnu?). Jag tror inte ytterligare en polering kommer ÄterstÀlla dess forna glans (bildligt talat), men jag Àr inte heller expert pÄ Daytona.
Förutsatte laser! Ser ingen anledning att inte göra det vid djupare dings.
 

mario1971

Rolex
Tickar 4131-klockan i den nyaste Daytona lika punktlig som 4130-klockan i sin föregÄngare?
1000030647.jpg
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Ni med Daytonor
 En av de mest ikoniska och eftertraktade klockorna. Har ni nÄgra problem att bÀra dem dagligen? TÀnker alla risker - rÄn, skador etc. Om vi rÀknar bort skumma hamnkvarter i Panama - Àr de daily drivers minus ev rotation?
 

joca

Patek
2-Faktor
Ni med Daytonor
 En av de mest ikoniska och eftertraktade klockorna. Har ni nÄgra problem att bÀra dem dagligen? TÀnker alla risker - rÄn, skador etc. Om vi rÀknar bort skumma hamnkvarter i Panama - Àr de daily drivers minus ev rotation?
Upplever inga problem
 

B Wooster

Panerai
2-Faktor
Ni med Daytonor
 En av de mest ikoniska och eftertraktade klockorna. Har ni nÄgra problem att bÀra dem dagligen? TÀnker alla risker - rÄn, skador etc. Om vi rÀknar bort skumma hamnkvarter i Panama - Àr de daily drivers minus ev rotation?

Inte jag heller. Men sÄ har jag ocksÄ en vÀldigt trÄkig livsstil.

/B
 

TheSnake

Omega
2-Faktor
NÄgon som har koll pÄ vad som gÀller angÄende oysterflex? GÄr det att köpa ett frÄn AD eller Àr det bara om man har nÄgot mer glimrande Àn stÄl?

Finns nÄgra vettiga alternativ med endlinks?

IMG_6220.jpeg
 
Topp