Laddar...
Nymans Ur 1851

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Delar till Seiko 5 Automatic var?

Diskussion i 'Hemslöjd, modd och fix' startad av Mikeiiii, 8 augusti 2013.

1. Mikeiiii
    Trådstartare

Mikeiiii Torpare

Hej, handlade en Seiko 5 från Klockimport för nåt år sen. Ingen dyr klocka men väldigt funktionell och bra. Mycket nöjd!(finns inte kvar där längre)
    Men jag råkade gå emot något på jobbet så länken som sitter närmast uret lossnade och försvann. Tycker det är synd att den bara ligger och skräpar som den gör nu och undrar därför om någon vet om det finns reservdelar till den nånstans?

Modellnummret 'är: SNK135K1

Vad kallas den delen som är inringad på bilden? gärna på engelska. Har letat men hittar inget tyvärr.

http://i.imgur.com/ITfLvDm.jpg
    http://i.imgur.com/QRxEwwK.jpg

Tack på förhand :pompus:

2. cheepo63

cheepo63 Läderjesus

Från:
    Strängnäs
    Kalllas endlink. Vet tyvärr inte vem som kan ha dessa. Det finns många Seikokunniga här så det kommer säkert komma lite förslag på ställen att köpa ifrån.

3. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
  4. _jonte

_jonte Friends of KS

Tror det kan vara svårt att hitta en ändlänk... Måste förmodligen komma direkt från Seiko. Testa att fråga hos en urhandlare som har ett bra sortiment av Seiko. Du kanske har tur...

Steg 2 kan vara att kontakta seiko direkt. Leta på deras hemsida efter info.

Steg 3 att kolla med denna säljare i Japan som kanske kan hjälpa till http://www.seiyajapan.com/

5. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Vad är det för markering som inte riktigt syns?

6. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Har två stycken från cousinsuk såg jag nu . E15234 20mm med 8 mm hål så här ser dom ut .Passade inte min Certina tyvärr .

7. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Har två stycken från cousinsuk såg jag nu . E15234 20mm med 8 mm hål så här ser dom ut .Passade inte min Certina tyvärr

8. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    1. Köp aldrig från klockimport igen! De tar sjuka överpriser.
    2. Kontakta klockimport och fråga dem.

9. Mikeiiii
    Trådstartare

Mikeiiii Torpare

Gaaahhh hittar inget. Här hittade jag samma armband men gold plated såklart! http://www.chronograph.com/store/mli_viewItem.asp?idproduct=1432
    Lustig sida fattar inte hur man söker ordentligt.
    Jag tror jag har 18mm armband. Iaf om man mäter mellan där endlinken är så hamnar det på 18mm.

Hittade ett nummer på sista länken :3179-GE
    Och även ett caliber nr:7S26

10. Mikeiiii
    Trådstartare

Mikeiiii Torpare

11. Mikeiiii
    Trådstartare

Mikeiiii Torpare

Ok har 18mm så passar nog icke men fundrerar på om jag ska prova 2 andra länkar därifrån om de passar :)

12. LordJCS

LordJCS Torpare

Hur har det gått då?

13. Mikeiiii
    Trådstartare

Mikeiiii Torpare

Hej, jo då jag hittade ingen som hade bara endlink men på www.chronograph.com mailade jag och frågade om länkar alternativt armband som skulle passa mitt ur. Då fick jag ett svar snabbt att de hade ett par olika armband som säkert skulle passa.
    Så jag beställde ett och efter 5-6 arbetsdagar var det hemma. Inga problem och väldigt billigt. Rekomenderas.

Behöver du nåt särskillt men inte hittar så är tipset att maila och fråga dom.

14. LordJCS

LordJCS Torpare

Det löste sig iaf,det var ju huvudsaken.. Satt och sneglade här på forumet och såg ditt inlägg och kom på att jag har ett par sådana endlinks liggandes.