• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den alldeles lagom stora Hamilton tråden

squba

Omega
Nyinförskaffade Kingen gjorde sig riktigt bra på Nato. Tack @Subby :)

IMG_1023.jpg
 

viwe

Panerai
2-Faktor
@Lindellc , kunde inte hålla mig. Fick span på en seaview på eBay. Blev en slant med importavgifter och allt, men det gick inte att inte slå till!
 

viwe

Panerai
2-Faktor
Har du fått hem skönheten än? :)
Jajjemän, det har jag. Mycket nöjd, har använt den flitigt på länk men blir inte riktigt vän med fjärilslåset. Sitter på läderband nu istället. Får väl försöka få till ett wristshot vid tillfälle. Hur trivs du med länken?
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Jajjemän, det har jag. Mycket nöjd, har använt den flitigt på länk men blir inte riktigt vän med fjärilslåset. Sitter på läderband nu istället. Får väl försöka få till ett wristshot vid tillfälle. Hur trivs du med länken?

Kul att höra! Klart att en wristshot måste upp :)
Jag har trivts bra med länken, haft andra ur med samma låstyp, så inget som stört mig. Jag kör dock också läderband nu, känns i min mening något "somrigare"
 

Rojalisten

Panerai
Sitter och suktar efter "murph watch", jäkligt trist att den inte släpptes. Specialgjord inför filmen interstellar (min favorit film detta decennium). Otroligt att Hamilton varit med i över 400 filmer, borde få mer respekt kan man tycka.
IMG_1485.JPG


IMG_1486.JPG


Vart vänder man sig i övrigt om man är sugen på Hamilton, köpte en till farsan på cw för ett par år sedan, men hört mycket skit om dom senaste tiden.
 

rogart-63

Patek
Råkade göra en impulsbud på en Hamilton H3. Och råkade vinna auktionen på ebay. Jag hoppas att jag inte gjorde ett alltför dåligt köp? Gav 1500:- inklusive frakt. Skäms lite :banghead:
 

Pluto

Cartier
IMG_1630.PNG
Såg denna klocka men kan inte hitta vad modellen heter? Är det någon som Känner till denna klocka och kan berätta vad den den heter? Tycker den var riktigt schysst!
 

LUFC

Cartier
2-Faktor
Råkade snubbla över denna tråd. Väldigt trevlig läsning på fina klockor.

Är sedan en månad tillbaka ägare till en Hamilton Jazzmaster Seaview. Va ett litet impulsköp, den kändes lite för stor för mig till en början med sina 47mm. Men nu har den växt sig fast på armen. Är mycket nöjd med köpet.
Här kommer några bilder.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    128.5 KB · Visningar: 72
  • image.jpg
    image.jpg
    130.7 KB · Visningar: 68
  • image.jpg
    image.jpg
    117.8 KB · Visningar: 69

skarpheden

Cartier
2-Faktor
Sitter och följer två auktioner på Ebay för en Hamilton Khaki Field Officer automatic och en Glycine Combat military automatic.

Lutar lite mer mot Hamilton. Gör jag rätt?

Klockorna i snarlikt gott skick, box och alla papper i ordning.
 

LUFC

Cartier
2-Faktor
Sitter och följer två auktioner på Ebay för en Hamilton Khaki Field Officer automatic och en Glycine Combat military automatic.

Lutar lite mer mot Hamilton. Gör jag rätt?

Klockorna i snarlikt gott skick, box och alla papper i ordning.
Har dålig koll på Glycine, men det jag kan säga är att jag tror inte du kommer bli besviken på Hamilton. Dom jag prövat och den jag har känns som riktigt gedigna klockor.
 
Topp