• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockentusiasten

Cartier
2-Faktor
Jag kör ofta

ABFB588D-155A-49DD-8E16-1ADEA46F3AE9.jpeg
Riktigt snyggt! Perfekt på sommaren :cool:
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Här kommer en mårtism ... det var ett tag sen sist ... men jag har klurat lite på följande.

Ni kanske har koll på att det finns en Luminor Due 38 som är Luna Rossa special edition, den heter 1306. Den kom förra året och har även utkommit i årets serie (X och Y).

Men visste ni att det även kommit en Luminor Due 38 boutique edition som är snarlik, den heter 1425. Den tycks komma detta året, jag är inte helt säker på om vi har sett den i Watches and Wonders-materialet, el.dyl, för jag är ganska blind för Due 38 (passar varken mig eller min fru). Om någon har någon mer info om den, så är jag ändå nyfiken, för jag gissar att något har hänt. På bilden tycker jag mig se tydligt att det är en annan (tjockare och skrovligare) tavla, som matchar lite vad vi sett på andra nya modeller jämfört med vad vi sett tidigare. Men är det bara en synvilla eller är boetten också något annorlunda?

Så, intressepil i stortån, möjligen, men om ni har ork och info, berätta allt ni vet eller allt ni ser. :)


Hmmm.png
 

Maio

Omega
2-Faktor
Det börjar suga lite efter en Submersible för mig också, trodde jag ville ha en 42mm med svart bezel men såg precis en vit quarantaquattro som ser superfin ut! Är det någon här som har en sådan och vill droppa lite bilder? :)
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Hej Bullen (eller tråden för er som är under trettiofem). Vad tycker vi om en 602 med 8-dagarsverk som fortar sig drygt (vilket betyder mer än, för ni som är under trettiofem) 10 sekunder per dygn?
 
Topp