• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Angående dessa bygeltuber. Jag har köpt två 47mm nya och en 45mm begagnad (om jag inte glömmer något nu). På alla 6 bygelpar så har det suttit fast en tub på ena bygeln. I ett fall har denna tub lossnat efter mycket användning. Detta gör att jag föreställer mig att de ska sitta fast egentligen och inte vara en pusseldel. Hur är er erfarenhet?
 

SportRolex

Cartier
2-Faktor
Referensnummer på denna?
Är det originalet med blå krona och det bandet ?
IMG_0301.jpeg
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Den kom till mig så när jag köpte den beggad här på KS. Annonsen var lurigt skriven och det blev tillslut en tolkningsfråga mellan mig och säljaren "Fullset med alla kartonger och cert med band och spänne från Oddface" löd beskrivngen. Jag ville hävda på att fullset inkluderar band & spänne - säljaren tyckte inte det. Tuben blev jag kompenserad för :)

Försökt reflektera det i priset iaf

Kan hajja att den lilla tuben får ben och vandrar iväg i en ryamatta vid bandbyte :D men hur OEM-bandet & spänne blir felplacerat vetifan haha
Jag hoppas du tänker använda säljarens referenstråd tlll att skriva detta. Vilket kan hjälpa nästa köpare eller denne säljare att vara tydligare i framtiden eller helt enkelt sluta fara med osanning.
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Angående dessa bygeltuber. Jag har köpt två 47mm nya och en 45mm begagnad (om jag inte glömmer något nu). På alla 6 bygelpar så har det suttit fast en tub på ena bygeln. I ett fall har denna tub lossnat efter mycket användning. Detta gör att jag föreställer mig att de ska sitta fast egentligen och inte vara en pusseldel. Hur är er erfarenhet?
Samma här, tycker dom förr el senare har lossnat framförallt när om man använt band som är lite tighta i ”hålet” men går bra att limma fast igen.
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Angående dessa bygeltuber. Jag har köpt två 47mm nya och en 45mm begagnad (om jag inte glömmer något nu). På alla 6 bygelpar så har det suttit fast en tub på ena bygeln. I ett fall har denna tub lossnat efter mycket användning. Detta gör att jag föreställer mig att de ska sitta fast egentligen och inte vara en pusseldel. Hur är er erfarenhet?
Samma här för min del
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Den nyöppnade affären som säljer Panerai i Sthlm….några erfarenheter? Trevlig personal? Kunnig? Är det tidigare personal från nymans?

Lite kul med en paneraiaffär har dock inte hunnit besöka den ännu
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Den nyöppnade affären som säljer Panerai i Sthlm….några erfarenheter? Trevlig personal? Kunnig? Är det tidigare personal från nymans?

Lite kul med en paneraiaffär har dock inte hunnit besöka den ännu
Trevlig personal. Butikschefen jobbade på Erikssons. Tror alla är nyanställda i övrigt.
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Den nyöppnade affären som säljer Panerai i Sthlm….några erfarenheter? Trevlig personal? Kunnig? Är det tidigare personal från nymans?

Lite kul med en paneraiaffär har dock inte hunnit besöka den ännu
Har de någon koppling till nymans eller är det helt fristående?
Det är Olof & Nymans som driver butiken. Mycket nyanställt folk. @Sch0nning är butikschef och en riktig trevlig prick. Han är förstås mån om att personalen lär sig så mycket som möjligt om Panerai; bl.a gärna från rävar här som besitter kunskap :)
 

Khoma

Cartier
2-Faktor
Fick hem ett olivgrönt hajband idag från Oleg som tyvärr var lite för långt.
Endast monterat och testad i hemmet. 24/24, 130x80.
PMa vid intresse så skickar jag bilder.
 
Topp