• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

azcii

Patek
2-Faktor
IMG_2768.JPG
IMG_2771.JPG
Jag tog en sväng på Nymans och Krons nu på förmiddagen och blev lite förvånad över att de hade några Special Editions (tror jag i alla fall) inne. 662 fanns på båda ställena och på Krons fanns även 673. Jag tog några taskiga bilder. Min 359 kan ses i bakgrunden.
Svärdvisarna... :woot:
 

Wheelie

Cartier
Tänkte säga hej då jag blivit med Panerai :). I mitt fall en PAM088 :D. Har sedan (mycket) lång tid gått och sneglat på någon IWC med GMT då jag reser en del i jobbet och tyckte det skulle vara praktiskt. Råkade halka in på en armbandssida där nästan alla bilder var på Panerai. Blev helt såld. Började hänga här och då dök denna klocka upp och då klickade allt :happyhappy:. Hittade också AWstraps här som gör schyssta band och det blev det som sitter på nu. Tycker själv att de passar ihop riktigt bra.

Ingen expert på klockor utan kommer hänga här och titta på alla andra snygga. Man har ju fått blodad tand...

Wow !!!

Snacka om en bra start på klocksnack, grymt fin !
 
  • Like
Reactions: MAV

kmg

Patek
2-Faktor
IMG_2768.JPG
IMG_2771.JPG
Jag tog en sväng på Nymans och Krons nu på förmiddagen och blev lite förvånad över att de hade några Special Editions (tror jag i alla fall) inne. 662 fanns på båda ställena och på Krons fanns även 673. Jag tog några taskiga bilder. Min 359 kan ses i bakgrunden.
Och de har legat inne länge. Postade om detta för ett tag sen. De la en beställning men trodde inte de skulle få några, men så vips damp det in ett par. 673an är to-die-for, men smakar det så kostar det (över 100 k). Tror priset som avskräcker folk från att köpa. Sen finns det väl inte sååå många paneraigalningar där ute som går igång på "marina militare" :)
Edit: jag och andra sidan skulle inte banga om jag hade 100 k över
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
IMG_2769.JPG
Och de har legat inne länge. Postade om detta för ett tag sen. De la en beställning men trodde inte de skulle få några, men så vips damp det in ett par. 673an är to-die-for, men smakar det så kostar det (över 100 k). Tror priset som avskräcker folk från att köpa. Sen finns det väl inte sååå många paneraigalningar där ute som går igång på "marina militare" :)
Edit: jag och andra sidan skulle inte banga om jag hade 100 k över

Jag siktar nog egentligen på en 587.
 
Har tankar på att lägga ut min Panerai 392 till försäljning. Fyller jämt i sommar och försöker hitta något roligt men då måste tyvärr Pannan lämna. Inköpt 2012 på Nymans ur, fullsett. Kollar intresse här som brukligt först innan den kommer upp på köp/sälj.

Bild från i sommras:
IMG_2337.JPG
 

evki

Audemars
2-Faktor
Mina pannor kör en GTG. Det är inte ofta att de får träffas allihopa - några två brukar ligga i bankfacket med resten av min set.
Måste säga att jag är hyfsat nöjd med Panerai delen av samlingen (hatar ordet i denna sammanhang då, jar är ingen samlare :stop:)
Sausage, sandwich, T-dots. Titan och stål, Luminor, Radiomir, Submersible. En plexi saknas, men de är alldeles för stora...

_4082026.JPG
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Mina pannor kör en GTG. Det är inte ofta att de får träffas allihopa - några två brukar ligga i bankfacket med resten av min set.
Måste säga att jag är hyfsat nöjd med Panerai delen av samlingen (hatar ordet i denna sammanhang då, jar är ingen samlare :stop:)
Sausage, sandwich, T-dots. Titan och stål, Luminor, Radiomir, Submersible. En plexi saknas, men de är alldeles för stora...

_4082026.JPG
En dryg trio! Vad är det för sub, 024?
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Men testa 47mm innan du räknar bort den. Tycker inte den bärs så mkt större. Priset är något högre däremot ;)
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Mina pannor kör en GTG. Det är inte ofta att de får träffas allihopa - några två brukar ligga i bankfacket med resten av min set.
Måste säga att jag är hyfsat nöjd med Panerai delen av samlingen (hatar ordet i denna sammanhang då, jar är ingen samlare :stop:)
Sausage, sandwich, T-dots. Titan och stål, Luminor, Radiomir, Submersible. En plexi saknas, men de är alldeles för stora...

_4082026.JPG
Den ultimata bredden. :bookworm:
 
Topp